Gå til innhold

Der røyk det gitt..


Tjallvard
 Share

Anbefalte innlegg

Forbanna drit. Kjedelig å kjøpe bil også ser det helt lekkert ut under, frem man skjønner at det bare er tactylert rett over rusten.

Noen som vet hvem som kan hjelpe meg med dette og noe erfaring med pris? 

vil veldig gjerne beholde bilen, men om det skal koste halve bilen må jeg vel si pent farvell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig oppdagelse når man har handlet i god tro. Men med gamle biler er man aldri sikkert. 
 

Vanskelig å si hvor ille det er ut fra den snutten. Er det svekket må du kappe og sveise. Det svarer seg neppe på en E36 (antar jeg), med mindre du kan gjøre det selv/kjenner noen. Kommer du unna med å pusse/sandblåse, er det overkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en kar som kunne bidra med sveising som hadde gjort det på flere e36er, så da blir det vel bedre enn det det var! 
 

nå klarte jeg å runde siste bolten på siste hjulet også👍 God dag dette skulle bli. 
 

planen var å bytte ut de billige TA coiloversa med noen nye fra vogtland, for litt mer komfor og en litt mer praktisk høyde til de norske veiene. Skal også bytte til noe mer pålitelig kjølesystem med mishimoto radiator, nye slanger og ny vifte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe BMW har klina over fra fabrikk. Hadde samme på min, til slutt blir det beskyttelsesmassen som holder bilen sammen og ikke metallet. Holder bare fuktigheten og saltet inne, når det først har begynt å ruste så går det nedover fort. På nyere biler er det mye bedre design med å ikke kline over slikt, men heller ha plastdeksler med litt luft i mellom.

Før du kaster deg ut på sveising vurder alle jekkfestene og kanalene, gulv, bakskjermer/hjulbuer, underside av framskjermer foran (spesielt mot gulv/karosseri), dempertårn, batteribrønn og reservehjulsbrønn. Det er kjipt å bruke penger på å sveise jekkfester når man finner ut at mer av bilen er på tur ut. Skal du fikse det opp så må du slutte å kjøre den på vinteren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir nok ikke noe mer vinterkjøring fremover. sleit med å finne lagringsplass denne vinteren.

tenker å sveise alle jekkfestene ja. det er en liten rustflekk i ene hjulbua jeg pusser ned nå. Ellers ser den bra ut. nå har jeg ikke fått sett på undersiden, da jekkfestet gikk, men har vært ute med setene og gulvet, det så helt fint ut. hele gulvet i bagasjen er også rustfri. dempertårna ser helt fine ut ovenfra, men nå har jeg ikke fått tatt ut disse coiloverne så jeg er litt usikker på om de er annerledes under. 

Kan det være en idé å pusse av all beskyttelsesmasse, å få på noe annet/mer moderne masse? og da evt finne ut hva som er under massen selvfølgelig.

utenom det så er det en rustflekk under ruta på bakluka, men siden den er helt oppi ruta, er det vel bedre å bare få tak en ny bakluke? 

Denne runda bolten plager meg voldsomt da. skulle hatt den av før helga er omme. ingen som vet om et sted som kan hjelpe meg, i hallingdal område? evt på strekninga mot oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...