Gå til innhold

E23 Sliter ved kaldstart, noen forslag?


bimmaboy
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E23 728i fra 85 som bruker 6-10 sekunder på å starte når jeg vrir om nøkkelen ved kaldstart. Noen forslag til hva som kan løse problemet?

Motoren går som den skal, og når motor er varm så starter bilen alltid lett. 

Jeg har byttet luftfilter og plugger sålangt. Ingen forskjell på start problemet. Det høres ut som bensin pumpa funker bra.. ingen motor fjusk eller feil utenom kaldstarten.

Any ideas?

 

Endret av bimmaboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldstartdysen sitter under manifolden mot motorblokka. Kan være trang å komme til. Jeg har et bilde av den i tråden min på side 3. https://bimmers.no/forums/topic/823440-syvern-til-rune-ekstra-instrumenter/

Det enkleste er hvis du får noen til å kjøre den på starteren samtidig som du ser om det kommer bensin fra kaldstartdysen. Jeg tror du bør greie å se det hvis du tar bort slangen fra tomgangsregulatoren og ser igjennom tilkoblingen den slangen satt. Ellers så bare løsner du den å trekker den ut. Hvis det kommer bensin der mens du kjører den på starteren så virker det ellers må du feilsøke mer. Da er det termobryteren ellers ledningsnettet. Husk det vil ikke komme bensin der hvis motoren er varm. Over ca. 30 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du starter med luftfilteret og graver deg nedover derifra. Når du har fått bort den store svarte belgen så ser du nok hva du må demontere. Samtidig så passer du på å bytte alle dårlige slanger du kommer over. De pleier å bli stein harde etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...