bimmaboy Skrevet Juni 22, 2021 Share Skrevet Juni 22, 2021 (endret) Har en E23 728i fra 85 som bruker 6-10 sekunder på å starte når jeg vrir om nøkkelen ved kaldstart. Noen forslag til hva som kan løse problemet? Motoren går som den skal, og når motor er varm så starter bilen alltid lett. Jeg har byttet luftfilter og plugger sålangt. Ingen forskjell på start problemet. Det høres ut som bensin pumpa funker bra.. ingen motor fjusk eller feil utenom kaldstarten. Any ideas? Endret Juni 22, 2021 av bimmaboy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 22, 2021 Share Skrevet Juni 22, 2021 Kaldstartdysen eller tempføleren som styrer denne. Hva slags motor har du? bimmaboy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmaboy Skrevet Juni 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2021 Takk for svar. Er det en måte jeg kan feilsøke på de? hvor sitter kaldstartdysen? Det er en 2.8 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 23, 2021 Share Skrevet Juni 23, 2021 Kaldstartdysen sitter under manifolden mot motorblokka. Kan være trang å komme til. Jeg har et bilde av den i tråden min på side 3. https://bimmers.no/forums/topic/823440-syvern-til-rune-ekstra-instrumenter/ Det enkleste er hvis du får noen til å kjøre den på starteren samtidig som du ser om det kommer bensin fra kaldstartdysen. Jeg tror du bør greie å se det hvis du tar bort slangen fra tomgangsregulatoren og ser igjennom tilkoblingen den slangen satt. Ellers så bare løsner du den å trekker den ut. Hvis det kommer bensin der mens du kjører den på starteren så virker det ellers må du feilsøke mer. Da er det termobryteren ellers ledningsnettet. Husk det vil ikke komme bensin der hvis motoren er varm. Over ca. 30 grader. bimmaboy, sveigis, Otis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmaboy Skrevet Juni 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2021 Se der ja! Ser den er ganske vrien nå.. Hvor mye bør jeg demontere for å få tatt den ut? Takk for bilde og info! Sjakalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 24, 2021 Share Skrevet Juni 24, 2021 Du starter med luftfilteret og graver deg nedover derifra. Når du har fått bort den store svarte belgen så ser du nok hva du må demontere. Samtidig så passer du på å bytte alle dårlige slanger du kommer over. De pleier å bli stein harde etter noen år. bimmaboy og Sjakalen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå