matros72 Skrevet Juli 6, 2021 Share Skrevet Juli 6, 2021 Noen som vet å deaktivere/koble ut dynamisk drive på f11 for å teste kjøring uten systemet i drift? Sikring å nappe ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 6, 2021 Share Skrevet Juli 6, 2021 Jeg er mer interessert i hvorfor du skal teste det. Du vil ho enormt med krenging. Men ja, du kan sikkert ta ut sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2021 Det er for å eliminere bort summe/hydraulikk lyd som er under kjøring. Er rimelig sikker på at det er ventilblokka til dynamic drive systemet som lager denne lyden. Så ved da å koble ut systemet for å testkjøre, å høre om lyden blir borte eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 6, 2021 Share Skrevet Juli 6, 2021 https://fusesdiagram.com/bmw/fuse-box-diagram-bmw-5-f10-f11.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2021 Tok ut sikring nr 2 i sikringsboks bak hanskerommet. Kom opp mange feilmeldinger, men fikk ivertfall bekreftet at den fordømte lyden forsvant under kjøring,så da har jeg ivertfall fått bekreftet at det er dynamic drive systemet som lager lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noble Skrevet Juli 7, 2021 Share Skrevet Juli 7, 2021 Kult at det virket. Hold oss gjerne oppdatert om hva du gjør videre med lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noble Skrevet Juli 7, 2021 Share Skrevet Juli 7, 2021 Merket du forresten forskjell på rattingen? Ble det tyngre å svinge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2021 På 7.7.2021 den 18.24, noble skrev: Merket du forresten forskjell på rattingen? Ble det tyngre å svinge? Ja den ble mye tyngre på rattet med sikringen ute. Mye systemer som blir satt ut av drift virket det som.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2021 Skal inn på verksted om 2 uker for å sjekke feil i systemet. Om det er ventiler i ventilblokka som tuller, eller om det er pumpa som ikke er som den skal. Har lest på utelandske forum, at pumpa kan gi for mye trykk å må byttes. Håper ikke det er pumpen, den er ikke akk billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noble Skrevet August 4, 2021 Share Skrevet August 4, 2021 På 9.7.2021 den 12.57, matros72 skrev: Skal inn på verksted om 2 uker for å sjekke feil i systemet. Om det er ventiler i ventilblokka som tuller, eller om det er pumpa som ikke er som den skal. Har lest på utelandske forum, at pumpa kan gi for mye trykk å må byttes. Håper ikke det er pumpen, den er ikke akk billig.. Fikk du sjekket opp i denne lyden hos verksted? Interessert i hva som ble enden på visa da jeg mistenker at jeg har samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 4, 2021 Forfatter Share Skrevet August 4, 2021 Ja var å fikk sjekket dette,men de fant ikke noe galt. De konkluderte med at lyden er normal på biler med dynamic drive,noe jeg ikke har tro på. Ivertfall er det en svak hydraulisk lyd som kommer under kjøring,og som kommer fra dynamic drive systemet. Jeg skal bytte servo olje når jeg kommer hjem fra sjøen,for å se om dette hjelper. Gjør det ikke det,så må jeg fortsette feilsøking på egen hånd. Å ta bilen på verksted er ivertfall bortkasta penger så lenge de ikke får opp noen feilkoder å forholde seg til.. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå