Gå til innhold

Forskjellig bunnpanne m52 E39 og E46. Motorfester?


E1k
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har kanskje kjøpt en m52b28 fra en e39 til mitt e46 banebilprosjekt. Lurer på om man kan bruke samme bunnpanne eller om det er forskjellig grunnet klaring? 

Vil motorfestene passe overens? Har bare en 1.6l i e46'n og mener på det er ulike feste fra firer til sekser.

 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det banebil så vil jeg tro motoren passer oppi. Både e46 og e39 har sumpen bak traversen. Har tilogmed vitnet en m20 med sump foran som gikk oppi en e36, det var bare å kappe ut traversen og bygge ramme rundt. 

Jeg tipper den går oppi men motorfestebrakettene ville jeg skaffet fra en e46 med m52 dersom du skal ha håp om at det passer på originalfestene. Hvis ikke er det jo også mulig å sveise egne fester, da går det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2021 den 16.42, Flataas skrev:

Bruk realoem og sammenlign delenr

M52B28 kom aldri i e46, da blir de litt vanskeligere. Også usikker på om det er samme bunnpanne på første utgava og TU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2021 den 18.57, Evopower skrev:

Er det banebil så vil jeg tro motoren passer oppi. Både e46 og e39 har sumpen bak traversen. Har tilogmed vitnet en m20 med sump foran som gikk oppi en e36, det var bare å kappe ut traversen og bygge ramme rundt. 

Jeg tipper den går oppi men motorfestebrakettene ville jeg skaffet fra en e46 med m52 dersom du skal ha håp om at det passer på originalfestene. Hvis ikke er det jo også mulig å sveise egne fester, da går det meste. 

Takk for svar! Får prøve å skaffe motorfester også får jeg bare se om bunnpanna går eller ikke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...