Gå til innhold

Takluke problemer, e61 2004


HakonLimseth
 Share

Anbefalte innlegg

Takluke problemer, e61 2004

Jeg har problemer med takluken som hverken vil opp eller lukkes igjen. Tenkte i første omgang å lukke permanent den bakre delen av takluken ved å fjerne noen plastikkbiter.

Problemet er at jeg ikke får den nedre stoffdelen til å bevege på seg, den står helt fast. Bryteren funker ikke fram eller tilbake, men kun når jeg trykker inn i ca. ett minutt. Da prøver takluken å lukke seg, men blir stoppet av den bakre delen og ingenting mer skjer.

Er det noen her som har vært borti det samme?

IMG_20210729_183425.jpg

IMG_20210729_183416.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min E61. Jepp, sveive igjen manuelt. I tillegg må du antagelig også skyve siste delen av bakluken helt igjen manuelt. Veldig god video med beskrivelse (og fix) her (Youtube).

Vurderte å kjøpe rep.kit og fikse permanent, men endte med Dremel-fixen. Ser ut som det finnes rep.kit som også inneholder den delen man kutter en bit av, så det vil jo fremdeles kunne fikses permanent. Ikke at jeg tror min bil får oppleve det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 04530dat skrev:

Hadde samme problem på min E61. Jepp, sveive igjen manuelt. I tillegg må du antagelig også skyve siste delen av bakluken helt igjen manuelt. Veldig god video med beskrivelse (og fix) her (Youtube).

Vurderte å kjøpe rep.kit og fikse permanent, men endte med Dremel-fixen. Ser ut som det finnes rep.kit som også inneholder den delen man kutter en bit av, så det vil jo fremdeles kunne fikses permanent. Ikke at jeg tror min bil får oppleve det..

Skjønner, hadde tenkt til å gjøre noe av det samme selv. Problemet er at jeg ikke får lukket den igjen manuelt pga. at det ikke er noe spor igjen å skru i. Vet du om det er mulig å kun bevege på den grå stoff delen av takluken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg leste ikke spørsmålet ditt godt nok.

Om den nedre delen står fast har du antagelig mer mekanisk som er feil enn det som går på bakluke vipp. Tok en kjapp prat med Google og fikk vite at en annen med samme problem og endte med å måtte ta ned komplett taktrekk og ta ut panoramakassen for å finne feilen.

(Moonroof shade stuck!! Help | BimmerFest BMW Forum)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...