Gå til innhold

E87s EGR-system, navn og noteringer

myhre-jr
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E87 som ikke kom igjennom EU-kontrollen grunnet feil på EGR-systemet, og jeg prøver å bytte noen slitne deler hvor jeg mistenker feilen kan ligge. Problemet mitt pr. nå er at jeg ikke aner hva disse delene heter.

Det er noen slanger som går inn mot EGR-kontrollenheten (se bilde her, spesielt slange med #4) som virkelig er morkne/sprukne/ødelagte. Hvis formålet deres er å lage vacuum, kan de nesten garantert ikke gjøre dette.

Videre symptomer på morsomheter er at i "cruise-tempo" i RPM-intervallen 1800-2000 et sted så får motoren "hopp" med kraftstap med et sekunds mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Det er vakuumslanger ja, ventilen på bildet regulerer det av og på. Slangene bør byttes når de blir eldre, samt at selve ventilen kan bli dårlig, i tillegg til gjengrodd egr-ventil (pga. sot/oljedamp)

Ventilen var helt kaket igjen, men dette ble møysommelig rengjort med tiden som hjelp. Resten av luftmanifolden ble lagt i en lut-blanding i et stort kar og ble god som ny.

Hvor får jeg tak i nye slanger? Er det generelle "vacuum-slanger"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er jo din nærmeste BMW forhandler. De koster mellom 200 og 300 kr. stk. Her finner du delenummer og dimensjonen på slangene. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-06-2005-E87-BMW-118d&diagId=11_3659  Regner med at alle slangefirmaer slik som f.eks Tess kan hjelpe deg.

Du får rabatter hos både Tess og på deler hos din BMW forhandler hvis du er medlem i BMW ccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Rune-K skrev:

Det letteste er jo din nærmeste BMW forhandler. De koster mellom 200 og 300 kr. stk. Her finner du delenummer og dimensjonen på slangene. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-06-2005-E87-BMW-118d&diagId=11_3659  Regner med at alle slangefirmaer slik som f.eks Tess kan hjelpe deg.

Du får rabatter hos både Tess og på deler hos din BMW forhandler hvis du er medlem i BMW ccn.

Takk for god hjelp.

Oppdaterer tråden når jeg har funnet ut noe mer eller forsøkt å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...