Gå til innhold

Bilstein b6 og senkefjærer.

sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på med endel nytt til e34en nå og bla så har jeg noen Bilstein b6 som i realiteten skal på bil ,men er litt usikker.

Har jo senkesett som senker hvertfall 40 mm foran mitt spm er da ,vil det gå greit med disse demperene eller bør man gå for kortere eller B8 fra Bilstein?

Satte på fjær nå istad for å sjekke og fikk entret mutter på om jeg la all tyngde på uten fjærklemmer .

Vil jo helst at ting skal vare ikke minst unngå å bunne .Tenker da at en b6 er for lang til 40 mm senk foran .

For er ikke B6 en erstatter for original demper ?

Kom med innspill om dette går fint med dette oppsettet.

Ps null hardkjør i svinger i det normale og fjær sitter støpt mellom fjærskål og topplager selv når ting ikke er skrudd fast nå.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Øyvind L. skrev:

Hadde gått for B8. De er beregnet for senkesett. Er kortere enn orignale dempere.

Regnet nesten med det ,men da skal jeg sjekke tilstand på de Koniene som står på bil.

Funker de som de skal så bruker jeg de ,er de litt så der så blir det b8 eller Koni igjen.

Desverre så har jeg hørt at kvaliteten på nyere Bilstein ikke som den var før men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B8 er en forkortet B6 ja. Begge skal imidlertid ha samme fysiske egenskaper, og er stivere enn en standarddemper.

Har faktisk Bilstein av OE-type (M-sport) på E60 nå. De har fungert meget bra i ca 5år/50000km nå. "De gule" har imidlertid både jeg, og mange andre dårlig erfaring med. Fenomenale når de er nye, men har en tendens til å ryke i kulde. Brukte 3 sett B8 på 2 år på en E39 jeg hadde for en del år tilbake, og fant fort ut at det ikke bare var jeg som var uheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *MrB* skrev:

B8 er en forkortet B6 ja. Begge skal imidlertid ha samme fysiske egenskaper, og er stivere enn en standarddemper.

Har faktisk Bilstein av OE-type (M-sport) på E60 nå. De har fungert meget bra i ca 5år/50000km nå. "De gule" har imidlertid både jeg, og mange andre dårlig erfaring med. Fenomenale når de er nye, men har en tendens til å ryke i kulde. Brukte 3 sett B8 på 2 år på en E39 jeg hadde for en del år tilbake, og fant fort ut at det ikke bare var jeg som var uheldig. 

Var det jeg trodde det du nevner her med b6.

Ja er det jeg og lest angående disse demperene ,så er litt i tenkeboksen her nå om jeg skal montere de på eller ikke evnt b8.

Sender en pm etterpå .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

Regnet nesten med det ,men da skal jeg sjekke tilstand på de Koniene som står på bil.

Funker de som de skal så bruker jeg de ,er de litt så der så blir det b8 eller Koni igjen.

Desverre så har jeg hørt at kvaliteten på nyere Bilstein ikke som den var før men..

Bilsten slet noen år med at demper begynte å lekke, men dette skal vist være utbedre. Jeg hadde B6 Sport demper i mange år på min tidligere E87. De var det aldri noe problemer med. Idag har jeg E90 med B8 demper. De har stått der et lite år nå og de ser fortsatt nye ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Bilsten slet noen år med at demper begynte å lekke, men dette skal vist være utbedre. Jeg hadde B6 Sport demper i mange år på min tidligere E87. De var det aldri noe problemer med. Idag har jeg E90 med B8 demper. De har stått der et lite år nå og de ser fortsatt nye ut. :)

Ja mulig dette er noe som er utbedret og ingenting er bedre enn det ,for Bilstein er jo veldig bra og solid .

Et godt eksempel er jo den ene demperen bak på e28en ,tør neste våge på den er fra bil er ny altså 1986 og det er Bilstein.😊

Så ja satser på godt vær nå og at de holder .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...