Atle74 Skrevet November 13, 2021 Share Skrevet November 13, 2021 (endret) Har en -08 e83 X3 med en ulyd som høres ut som den kommer fra fordelingskassen på tomgang. Det er som en høyfrekvent hylelyd, litt som hvis man har dårlig lager på strammehjulet til multireimen, eller slakk viftereim. Lyden er der bare på tomgang, og dersom jeg så vidt gir litt gass så forsvinner lyden. I mine ører så høres det ut som et dårlig lager, men jeg trodde ikke at det er noe som sviver i fordelingskassen når bilen står i ro ? Er det noen som har noen gode innspill på hva dette kan være ? Har hatt bilen i et halvt år nå, og lyden har kommet gradvis de siste par-tre månedene. Det skal også sies at selger hadde byttet olje på fordelingskassen en stund før jeg kjøpte den, sammen med automatolje, så tenker om det muligens kan være feil olje som er brukt. Legger ved en liten videosnutt i håp om at noen får en idé. Lyden høres litt mer raslete ut på videoen, den er litt mer «hylende lager» i virkeligheten. Som man hører så går lyden bort med en gang jeg så vidt er borti gasspedalen. Må forresten noe resettes når man bytter olje på fordelingskassen ? Tenker litt om det kan være at den ligger å slurer litt eller noe sånt ? Skal sies at jeg ikke på noen måte er mekaniker, så alt jeg har foreslått nå er vill gjetting herfra 😅😂 IMG_0444.MOV Endret November 13, 2021 av Atle74 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 13, 2021 Share Skrevet November 13, 2021 Høres ut som registeret for meg. Er dette varm eller kald motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle74 Skrevet November 13, 2021 Forfatter Share Skrevet November 13, 2021 Tror ikke det skal være registeret da alt i toppen er nytt etter registerhavari for et års tid siden. Jeg mener bestemt at lyden kommer fra fordelingskassen etter å ha vært under og hørt, men kan selvsagt være at lyden forplanter seg. Lyden høres også kun under bilen, ikke fra under panseret. Lyden er lik enten motoren er varm eller kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet November 13, 2021 Share Skrevet November 13, 2021 Når bilen står stille, så er det ingen ting som går rundt i fordelingskassen. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet November 13, 2021 Share Skrevet November 13, 2021 Har du sjekket at det ikke er noe som blir stående å vibrere akkurat på tomgangsturtallet? På min tidligere 520d kunne jeg få litt lyd som hørtes ut som det kom fra eksosanlegget bare på tomgang. Var kanskje ikke like fremtredene/skjemmende som den lyden du har, men den var helt klart der. Jeg heller klarer ikke skjønne at noe i fordelingskassen skulle gi lyd på tomgang lik som der der. Jeg synes forøvrig ikke det høres ut som dårlig register, men man vet jo aldri🤔 Manuell eller automat forresten? Hvis manuell - noe forskjell om clutch er inne eller ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle74 Skrevet November 13, 2021 Forfatter Share Skrevet November 13, 2021 Tusen takk for svar alle sammen 😊 Bilen er automat. Det er mulig at laffe her er inne på noe, jeg får nok ta en liten tur til under og se om det kan være noe som vibrerer på tomgang. Og som uglefossen skriver så var jeg også ganske sikker på at ingenting skulle gå rundt i fordelingskassen på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå