Kevinchri Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Hei, har demontert og åpnet glødereleet på min 525 e61. Ser det er flere ledninger som er avgått inni der, tenkte jeg skulle lodde det. men plages med og få det nok rent til at loddetindet vil legge seg. Releet er fylt med gulaktig silikon, har prøvd og pusset og gjort rent. Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Det der er jo "conformal coating" eller noe i den dur, det må bort før du kan lodde. Ellers er det bare rett frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevinchri Skrevet November 25, 2021 Forfatter Share Skrevet November 25, 2021 Ja okei, vet du noe om hva jeg fyller boksen med etter man har loddet? Eller om jeg i det hele tatt trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Mener å ha sett noen på forum fra utlandet har gjort det ja. Søk litt rundt på det med å fikse/lodde rele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Tror ikke du trenger å kapsle det inn, det er dog kanskje gjort for enten å holde andre folk ute eller sikre det mot andre elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtv-520d Skrevet Februar 24, 2022 Share Skrevet Februar 24, 2022 Jeg er helt ferskt medlem og lurer på om det er OK å hive seg på denne tråden med et spørsmål som er litt relatert til dette temaet? Jeg tar sjansen: Når jeg ser du har demontert releet lurer jeg på om du også har pinout for kontakten til pluggene? Jeg har lite lyst å stå ute i vinterkulden å demontere innsuget for å få sjekket glødepluggene og tenker at det smarte er å måle motstanden til pluggene gjennom kabelen fra releet (samtidig får jeg sjekket at kabelen er i orden, det hjelper lite med gode glødeplugger om kabelen er dårlig). For å gjøre dette trenger jeg å vite hvilke pinner på kontakten til releet som går til glødepluggene. Jeg har søkt på nett etter glow relay pinout og lignende uten å finne noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevinchri Skrevet Februar 25, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2022 Har ikke noen bilder desverre, men det går fint an og komme til med multimeter både på relee og pluggene uten og demontere manifold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtv-520d Skrevet Februar 25, 2022 Share Skrevet Februar 25, 2022 Takk for svar. Skal sjekke dette i løpet av helgen. Viktig å få orden på dette både p.g.a. startproblemer i kulda, men også fordi regenerering av partikkelfiltret ikke startes uten fungerende gløding. Regner med at regenerering av DPF er en fordel før avgasser skal måles i EU-kontrollen om et par måneder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå