Jump to content

Recommended Posts

Posted
6 minutter siden, Nikolai Hansen skrev:

Hei, vurderer kjøp av denne; https://www.finn.no/228704403

 

Men probleme er at han har problemer med A/C på den. Han sir den ikke lekker, vært hos forhandler og fylt/sjekket, men A/C funker dårlig. Lite kald luft. Noen som vet om dette er en vanlig feil på disse bilene? 

Hvis det er fullt med gass og ikke lekker er d nok selve klimakompressoren. 
 

BMW-verkstedet vil sikkert bytte hele kompressoren til rundt ca 25-30k med arbeid. Men du kommer billigere unna hvis du finner noen som kan fikse selve kompressoren. Vanligvis er d gåen clutch på denne. 

Posted
2 minutter siden, Jarod skrev:

Hvis det er fullt med gass og ikke lekker er d nok selve klimakompressoren. 
 

BMW-verkstedet vil sikkert bytte hele kompressoren til rundt ca 25-30k med arbeid. Men du kommer billigere unna hvis du finner noen som kan fikse selve kompressoren. Vanligvis er d gåen clutch på denne. 

Holy moly, det var ikke en billig sak nei.. Hær må det prutes skjønne eg 😅 men ser der e ikke mye å gå på prismessig. Rimelig x5 med lav km stand. Hadde det ikke vært for A/C probleme så hadde vi kjøpt den igår. 

Posted
49 minutter siden, Jarod skrev:

Hvis det er fullt med gass og ikke lekker er d nok selve klimakompressoren. 
 

BMW-verkstedet vil sikkert bytte hele kompressoren til rundt ca 25-30k med arbeid. Men du kommer billigere unna hvis du finner noen som kan fikse selve kompressoren. Vanligvis er d gåen clutch på denne. 

Det er denne du tenker på? 

https://www.bildeler.no/aircondition-pumpe/v/82825/bmw/x5?arsmodell=2010&drivstoff=D&karosseri=752&motorkode=N57D30A&drivhjul=4&akseldrift=Firehjulsdrift&girkasse=&chassisnr=&bil=59334&regnr=UR83929

 

Må da gå å bytte denne selv og få fylt på ac etter bytte? 

Posted
23 minutter siden, Otis skrev:

Burde jo måle reelt trykk i systemet og at clutchen faktisk kobler inn.

Hvordan får man sjekket at clutchen kobler inn? Da må man vell koble på måleutstyr så starte bil og AC for å se om verdiene stiger på trykket, eller har jeg misforstått noe? 

Posted

Altså du kan faktisk se på AC clutch når den kobler inn. Du kan også prøve å gi den strøm for å se om den kobler inn og ut, ikke gjør dette når motoren er i gang.

Posted
2 timer siden, warg skrev:

Altså du kan faktisk se på AC clutch når den kobler inn. Du kan også prøve å gi den strøm for å se om den kobler inn og ut, ikke gjør dette når motoren er i gang.

Okey, skal prøvekjøre bilen på mandag, er der mulighet å se dette uten å demontere noe?

Posted

Det er litt trangt nedi der, men jeg tror du skal se klare å se nok, med motor i gang. Men så er det spørs det om den kobler inn, for det er ganske kaldt ute.

Posted
4 minutter siden, Otis skrev:

Det er litt trangt nedi der, men jeg tror du skal se klare å se nok, med motor i gang. Men så er det spørs det om den kobler inn, for det er ganske kaldt ute.

Skal ikke den koble inn uansett når jeg slår på ac? 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...