Gå til innhold

Feilkode 2F44 Electronic car immobilization system


Henrik 77
 Share

Anbefalte innlegg

Har forsket litt mer på problemet i dag. I dag starter bilen hver gang. Har kjørt test på releet i ISTA, og hører at det sitter inni sikringsboksen. Har googlet meg frem til at dette er loddet fast på kortet. Veldig service vennlig😒 

Skjermbilde (225).png

Skjermbilde (226).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjedelig ja, men jeg mener at disse ikke er så dyre nye, samt at du sannsynligvis finner mange brukte. 

Jeg tok ut mitt sikringskort bak i E61 og det tok meg rundt 5 min, så de er ikke så ille å bytte heller. Du bør dog forsikre deg om at problemet er i releet. Hvis det er kl. 15 relé så er det flere ting som vil være uten strøm hvis releet ikke kommer på (som du ser av koblingsskjemaet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg finner nok noe brukt hvis jeg vill. Men mitt sikringskort sitter dessverre innenfor hanskerom, og er ikke veldig lett å bytte. Men må man så må man. Er ikke sikker på at det er releet, men jeg ville bytte det først, for å se om det hjalp. Har målt at alt fram til sikringsboken er ok. Men er jo ikke godt å si sikkert, når feilen er periodisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt. dra ut noe mindre nødvendig som går på samme rele og koble inn en liten pære i stedet for å se om det kommer strøm. Hvis pæren er av og bilen starter ikke så vil det tyde på hovedreleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Henrik 77 skrev:

Har målt at alt fram til sikringsboken er ok. Men er jo ikke godt å si sikkert, når feilen er periodisk. 

Hovedkabelen inn på denne sikringsboksen er kjent for å bli dårlig. Det blir vakkel på kabelskoen .Den byttes med en som skrues til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 540is skrev:

Hovedkabelen inn på denne sikringsboksen er kjent for å bli dårlig. Det blir vakkel på kabelskoen .Den byttes med en som skrues til.

Takk for tips. Satt å leste om dette samtidig som det kom svar fra deg 🙂 Men jeg tror jeg har sikringsboks med fastskrudd strømforsyning. Det er vel de med kabelsko som er problemet? Har kun problem med bensin pumpe. Alt annet funker... Jeg har den samme type tilkobling som på bildet under, men er lånt fra et annet forum.

Skjermbilde (140).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...