Gå til innhold

KNIRKE FORING i bakaksel på E39 Touring

GAMMELOGGOD
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg prøvde meg på min E39 og knirkeforing, brukte gjengestag, slik RemyNG skriver. Ikke sjans i h.... å få noe løst.

Leverte inn på verksted, når foringen kom ut så dro den med seg mye aluminium fra navet, dermed må jeg ha 2 nye nav.

Så min konklusjon er. Du kan godt forsøke å få de løs, men det er ikke sikkert det går.

En annen ting jeg har lest, er å banke ut senter på foringen, også kutte av ytterringen på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe knirk for ca 3-4 år siden i bakhjulstillinga. Kjøpte ei lita sprøyte og sprøytespiss på apoteket. Brukte sannsynligvis motorolje og stakk inn 3-4-5 plasser og det har vært stille siden. Det var omtalt som knirkeforinga av de som vet mer enn meg. Kanskje en suspekt metode, men bilen kjører nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, orala skrev:

Jeg hadde noe knirk for ca 3-4 år siden i bakhjulstillinga. Kjøpte ei lita sprøyte og sprøytespiss på apoteket. Brukte sannsynligvis motorolje og stakk inn 3-4-5 plasser og det har vært stille siden. Det var omtalt som knirkeforinga av de som vet mer enn meg. Kanskje en suspekt metode, men bilen kjører nesten hver dag.

høres ut som et alternativ - hvor kom du til for innsprøyting ? måtte du skru opp noe før sprøyting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen år siden, men er 99,99 % sikker på at det ikke var noe skruing. Bilen var løfta på 4-søylers løftebukk så det var veldig enkelt å komme til. Såvidt jeg husker så stod bilen på alle 4 hjul. Jeg kunne stå under bilen og stakk sprøyta inni gummi. Jeg fikk tips om dette av 2 bekjente i bilklubben jeg er medlem av, og der er det mange som kan mye mer enn meg. Jeg er jo amatørskruer, mens andre jobber med bil. Det er kanskje ikke samme foring det er snakk om, men den knirka både på opp og nedfjæring. Lurer på om det var en gummimansjett jeg stakk hull i og bare sprøyta inn. I så fall skulle kanskje 1 eller 2 stikk være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, orala skrev:

høres ut som et alternativ - hvor kom du til for innsprøyting ? måtte du skru opp noe før sprøyting?         OK takk for svar - får prøve og feile , mente det er en bushing som må presses ut for å komme til men får ta en sjekk når det blir vær til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...