Gå til innhold

Mistenkt feiltenning og sammenligning med feilkodene


emilrr
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, E.C. skrev:

Kan være flere ting, men du sjekker enkelt om coilen er problemet ved å flytte den til en sylinder som ikke har feilen. Hvis feilen flytter seg er det sannsynlig coil, hvis ikke så må du lete videre.

Jeg er bilmekaniker lærling og jobber på verksted, var på kurs med opplæringskontoret og fikk tips fra tidligere mekaniker der å prøve å skifte fra coil 4 til 3 og sjekke om feilen kommer på sylinder 3. 

Gjorde dette på onsdag og har ikke hatt anleding til å sett etter feilkode etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, warg skrev:

Hvilken bil er det snakk om her? Blinker motorlyset når du får disse symtomene?

Bmw 1 serie 116i 1.6 N43

Har seg sånn at etter tennpluggskifte får akkurat 1 uke siden ble bilen kjørt samme dag rundt 10 min får test og funket bra. Mandags ettermiddag skulle jeg på butikk og da ga jeg gass og bilen feiltenner igjen da kom motorlampen. 
Så om du gir full gass raskt rister bilen fremover eller hva man kan si. Liker å si hoster, da kommer motorlampen. Men om du trår gassen forsiktig hele tiden kan du være heldig å slippe at den «hoster» og tenner lampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som E.C beskriver slik at du bytter coil 4 til 3. Se om du får feil på 3 sylinder da. Da er det åpenbart en feil på coil. Disse coilene har det vert tilbakekalling på tidligere hos BMW som bytter disse gratis.

Viss ikke ville jeg begynt å undersøkt om det kan være injector, disse har blitt revidert en haug med ganger og er ett kjent problem på disse bilene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...