Gå til innhold

Gløding

Bmwe46320d
 Share

Anbefalte innlegg

Om det allerede er helt nye glødeplugger, så skal det være garanti på de. Jeg hadde nok ikke skiftet de på nytt igjen.

Først hadde jeg sjekket ohm på glødeplugger og sett at de er mellom 0,5 til 2 ohm.

Deretter hadde jeg forsøkt å enten måle strømmengden igjennom plusskabel til relé, med tangamperemeter. Eller forsøkt å laste kabel med et solid strømtrekk for å sjekke at den kan levere nok strøm. Og evt sjekket hver ledning til hver glødeplugg, med last eller tangamperemeter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bmwe46320d skrev:

Så du mener de er ødelagde?

Leste litt raskt. Jeg leste at du IKKE hadde byttet pluggene, men bare releet.. Så er jo litt rart hvis de nye pluggen skulle være ødelagt. Enig med deg der. Otis har en fin fremgangsmåte for deg. Følg den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei - jeg er helt ferskt medlem og lurer på om det er OK å hive seg på denne tråden med et spørsmål som er relatert til dette temaet?

Jeg tar sjansen og peiser på: Min gamle 520d (M47) starter ikke når det er minus 12 grader eller kaldere og jeg får feilkoder på alle fire glødepluggene, noe som gjør at jeg mistenker at det like godt kan være releet som er problemet. Men dette er en gammel bil (2006) og det kan absolutt ikke utelukkes at alle fire pluggene er defekt og releet er OK.

Jeg har lite lyst å stå ute i vinterkulden å demontere innsuget for å få sjekket pluggene og tenker at det smarte er å måle motstanden til pluggene gjennom kabelen fra releet (samtidig får jeg sjekket at kabelen er i orden, det hjelper lite med gode glødeplugger om kabelen er dårlig). For å gjøre dette trenger jeg å vite hvilke pinner på kontakten til releet som går til glødepluggene. Jeg har søkt på nett etter glow relay pinout og lignende uten å finne noe.

Er det noen som har et godt tips, evt. er jeg helt på bærtur her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gtv-520d skrev:

hvilke pinner på kontakten til releet som går til glødepluggene

Det ser du greit når du tar kontakten av releet. Det er 4 kabler i den kontakten som er tykkere enn de andre, de går til hver sin glødeplugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...