Corv1 Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 Hei Noen gode ideer her? I vedlagt film høres ulyd som virker å komme fra forstilling høyre side. Lyd høres i lav hastighet over skarpe dumper, som f.eks her med hjulspor som har frosset.. Ved kjøring langs landevei høres den ikke. Lyd virker å bli mindre eller helt borte om jeg bremser samtidig. Har fått tips om stabstag, men det kjennes ingen slakk, ingen slakk i noe annet heller, og ingenting er løst. Casterstag er ganske nye. Ellers er det lite som er byttet ut i forstilling, bil gått 180 000km. Lyden er ikke veldig høy, så litt volum kreves Ulyd.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 Jeg tenkte umiddelbart på topplager for demper. Men stabstag er å innenfor. Ble det sjekket etter slakke med en side av bilen av bakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corv1 Skrevet Januar 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2022 8 minutter siden, Otis skrev: Jeg tenkte umiddelbart på topplager for demper. Men stabstag er å innenfor. Ble det sjekket etter slakke med en side av bilen av bakken? Topplager demper kan det mulig være. Det er sjekket for slakk både med bil løftet, og stående på hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 (endret) Det som slo meg alle 3 gangene jeg så videoen er kyllingbein ja (stabstag). Endret Januar 12, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corv1 Skrevet Januar 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2022 2 timer siden, Reef89 skrev: Det som slo meg alle 3 gangene jeg så videoen er kyllingbein ja (stabstag). Da kan det virke som det er stedet å starte, forholdsvis enkel sak også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corv1 Skrevet Januar 23, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2022 (endret) Da er kyllingbein/stabstag byttet på høyre side, lyden er der fremdeles. Jeg mener å ha fått med meg at disse bilene har en svakhet med ulyd fra tannstang, kan det være det jeg hører? Eventuelt topplager på demper, som nevnt tidligere kanskje.... Endret Januar 23, 2022 av Corv1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjegle2 Skrevet Januar 26, 2022 Share Skrevet Januar 26, 2022 Hvis du ikke finner slakk i noe annet så vil eg tro det er tårnlagre som nevt over av otis. Spesielt hvis det er typisk ved f. Eks fartshumper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronnis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Hei, Hva måtte du gjøre til slutt @Corv1? Har samme lyd ved ujevn veg og fartshumper 🤔😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Litt vanskeleg med slike lydar fanga opp av ein mobiltelefon, men det første som slo meg var bærekule. Ellers er jo topplagring en "slitedel" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corv1 Skrevet Januar 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2023 13 timer siden, Tronnis skrev: Hei, Hva måtte du gjøre til slutt @Corv1? Har samme lyd ved ujevn veg og fartshumper 🤔😉 Hei Jeg ga til slutt opp, var innom et par verksteder og hadde med flere folk for å lytte, men fant aldri ut noe konkret. Det var ikke noe slakk å kjenne i noen foringer og lyden lot seg ikke provosere frem. Jeg har en mistanke om at det var selve tannstanga. Nå har jeg byttet bil, så problemet er borte her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå