Gå til innhold

E46 med 320.000 km. Noen småfeil…


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Har en liten fetisch for biler med høy km. stand (særlig E46, siden de er såpass greie å ha med å gjøre).

Siste innkjøp er en 2002 325xi Touring manuell. Bra historikk og bra stand. Men et par småting:

1) Symbolet for fjernlys lyser ikke. Har denne lampen/symbolet egen pære i instrument panelet?

2) Hver gang jeg starter bilen, lyser knappen for bakrutevarmer (som forøvrig ikke virker). Noen med idé hvor feilen kan ligge? Skal sies at den slukker ved å trykke på knappen.

Ikke noe av dette er big deal, men hadde vært ålreit å få bukt med det.

Takker for bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Har du prøvd å kjøre den syklustesten (slik som her)? Da ser du om pæren funker eller ikke. Dersom den ikke lyser da heller, sjekk sikringene. 

2: Lurer på om E46 starter bakrutevarmeren (og evt speilene) automatisk når det er under en viss temperatur. Prøv å starte opp bilen i en varm garasje e.l. om mulig og se om den fortsatt lyser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gabz skrev:

1: Har du prøvd å kjøre den syklustesten (slik som her)? Da ser du om pæren funker eller ikke. Dersom den ikke lyser da heller, sjekk sikringene. 

2: Lurer på om E46 starter bakrutevarmeren (og evt speilene) automatisk når det er under en viss temperatur. Prøv å starte opp bilen i en varm garasje e.l. om mulig og se om den fortsatt lyser. 

Strålende, takk!

Har testet både varmt og kaldt, så er nok en eller annen bug her…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. den syklustesten - jeg får ikke opp samme meny som på filmen (har sjekket flere youtube-klipp) Er det forskjellig fremgangsmetode på bilene, kanskje etter hvilket marked de er produsert for..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var annerledes på f.eks. E36, mulig du har en som har gammel framgangsmåte? Da er det å trykke inn og holde knappen i cluster for å deretter vri nøkkelen til 1. hakk.

Alternativt får du kjørt det via diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Det var annerledes på f.eks. E36, mulig du har en som har gammel framgangsmåte? Da er det å trykke inn og holde knappen i cluster for å deretter vri nøkkelen til 1. hakk.

Alternativt får du kjørt det via diagnoseutstyr.

Takk, jeg prøver👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...