Gå til innhold

Pakning til varmeapparatvifte E90


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny varmeapparat vifte til E90n og da sto det i ETK at det var anbefalt å bytte ei pakning med delenr: 64116987460. 

Er det noen som har byttet vifte før og kan fortelle meg hvor den pakingen skal være? Finner liksom ikke noen plass hvor den passer. Passer dårlig på selve viftehuset hvor jeg hadde trodd den skulle være.

IMG_20220326_152950.jpg

image.thumb.png.e297b1db922a73970b22581e839ef1b7.png

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Øyvind L. changed the title to Pakning til varmeapparatvifte E90

Ser ut til å være i sporet rundt huset? Det som er synlig på bildet ditt.

Når det er sagt så har jeg også kjøpt "anbefalte" ting fra ETK og det er ikke alltid jeg ser hvor de skal. Sist kjøpte jeg noe plastbit som skulle passe som "pakning" for viskeroverføringen bak på E61, den passet overhodet ingen steder og det var ingen slik del der ved demontering, så det var den 100-lappen i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, E.C. skrev:

Ser ut til å være i sporet rundt huset? Det som er synlig på bildet ditt.

Når det er sagt så har jeg også kjøpt "anbefalte" ting fra ETK og det er ikke alltid jeg ser hvor de skal. Sist kjøpte jeg noe plastbit som skulle passe som "pakning" for viskeroverføringen bak på E61, den passet overhodet ingen steder og det var ingen slik del der ved demontering, så det var den 100-lappen i dass.

Pakkingen er helt umulig å få til å ligge i det sporet rundt huset. Da nå jeg lime den fast. Den ble liggende på benken. 100kr i dass her også😁🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kvasi skrev:

Byttet på min E91 for ikke så lenge siden, kan ikke huske å ha sett en sånn pakning underveis og kan heller ikke se for meg hvor den evt skulle være.

Litt rart at det ikke er en pakning der originalt hvis det står at den skal byttes i ETK. Og vil tro det skal bli en kamp på få den viften på plass med den pakkingen der.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Litt rart at det ikke er en pakning der originalt hvis det står at den skal byttes i ETK. Og vil tro det skal bli en kamp på få den viften på plass med den pakkingen der.🙈

Enig, og enig det der er jo en tykk o-ring.  Har byttet vifte på maange bilder der den er montert på samme måte og har aldri sett pakning på noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kvasi skrev:

Enig, og enig det der er jo en tykk o-ring.  Har byttet vifte på maange bilder der den er montert på samme måte og har aldri sett pakning på noen av de.

Den pakninen er svær og den passer ikke i sporet i viftehuset. Spesielle er også at den pakningen ikke er på bildet ved viftemotor i ETK... Jaja. Den blir liggende i skuffen i garasjen i noen år før den blir kastet tenker jeg. hehehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...