vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Share Skrevet Mai 9, 2022 (endret) Hei. Jeg får opp feil på egr ved diagnose. Så det jeg lurer på, er det noen som vet om det er egr som må skiftes ut, eller kan det være en annen årsak til at jeg får denne feilen? Har lagt merke til at når bilen er kald og hvis jeg kjører rolig på feks 2 eller 3 gir, så går den litt opp og ned på turtall. Vet ikke om det kan ha noe med dette å gjøre? Motoren er en n47. Endret Mai 9, 2022 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 9, 2022 Share Skrevet Mai 9, 2022 Jeg skulle trodd at koks evt også kunne vært et problem her. Men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2022 1 time siden, Otis skrev: Jeg skulle trodd at koks evt også kunne vært et problem her. Men jeg er ikke helt sikker. Okei. Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2022 Noen andre som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 9, 2022 Share Skrevet Mai 9, 2022 Med feilkode på egr og ujevn gange så er det mest trolig en egr ventil som ikke virker som den skal. Nedkoksing av selve ventilen vil jeg ikke si at er et problem, heller treghet i reguleringsmekanismen. Du kan ta av plastdekselet over reguleringsmekanismen og smøre opp. Blir det fremdeles feilkoder så skift ventilen, ca 2000 kr for en Wahler på Eurodel. Slett adapsjoner etter bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2022 (endret) 8 minutter siden, 540is skrev: Med feilkode på egr og ujevn gange så er det mest trolig en egr ventil som ikke virker som den skal. Nedkoksing av selve ventilen vil jeg ikke si at er et problem, heller treghet i reguleringsmekanismen. Du kan ta av plastdekselet over reguleringsmekanismen og smøre opp. Blir det fremdeles feilkoder så skift ventilen, ca 2000 kr for en Wahler på Eurodel. Slett adapsjoner etter bytte. Er ingen ujevn gange når jeg starter den og lar den gå på tomgang. Men den går opp og ned litt på turtall under kjøring i lav fart, hvis du skjønner. Den ble rengjort for ca 1 år siden i forbindelse med bytte av glødeplugger, så kanskje like så greit å bare kjøpe en ny. Er det grei jobb og bytte selv? Endret Mai 9, 2022 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 9, 2022 Share Skrevet Mai 9, 2022 Ujevn gange ved kjøring i lav fart og stopping ved kryss mens kald er tegn på egr ventil. Grei å bytte,bare et par slangeklemmer som det kan være litt vanskelig å komme til på. Er det originale engangsklemmer på må du ha nye, klemmer for vanlig bensinslange klarer seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2022 (endret) 30 minutter siden, 540is skrev: Ujevn gange ved kjøring i lav fart og stopping ved kryss mens kald er tegn på egr ventil. Grei å bytte,bare et par slangeklemmer som det kan være litt vanskelig å komme til på. Er det originale engangsklemmer på må du ha nye, klemmer for vanlig bensinslange klarer seg Har ikke hatt noe stopping i kryss eller lignende, men hatt noe rykking i blant da. Er wahler et greit merke, eller har det ikke så mye å si når det kommer til egr? Kan se om jeg finner noen nye klemmer på gs eller noe. Endret Mai 9, 2022 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 9, 2022 Share Skrevet Mai 9, 2022 Wahler og Pierburg lager originaldeler. Andre ukjente merker ville jeg holdt meg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2022 51 minutter siden, 540is skrev: Wahler og Pierburg lager originaldeler. Andre ukjente merker ville jeg holdt meg unna. Okei, da vet jeg det. Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå