Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
har en 1999 m5 som ikke vil starte etter girkasse, kløtsj bytte.

den viser nå (10dme signal,cranksensor)

sensoren er byttet, ledninger sjekket, svinghjul er også satt riktig på timinga(satt på hylsa på veiva med det store hullet i svinghjulet)

sensor klaring er også sjekket (0,55mm)

sjekket jording

renset kamsensorer

den får både bensin og gnist. 
hjeelp!!!

Skrevet

Rart at du har gnist om det er feil med veivsensor, det er normalt den som styrer gnist. Kommer det opp noe turtall på livedata når du kinner?

Fyrer den på startgass (siden du har gnist?)

Skrevet
34 minutter siden, E.C. skrev:

Rart at du har gnist om det er feil med veivsensor, det er normalt den som styrer gnist. Kommer det opp noe turtall på livedata når du kinner?

Fyrer den på startgass (siden du har gnist?)

Beklager, den viser tegn til liv 2-3 ganger også er det bare kinning. Om jeg kobler ut sensoren er det bare kinning. Så er tydlig at sensoren gjør en forskjell hvertfall. Den får vel ikke ordentlig gnist nei. Men, den skulle jo funket som før. 
alt funket før jobben ble gjort 😅

Skrevet (endret)

Ikke prøvd med startgass. Hsr ikke noe lyst til å bruke det på den

På livedata viser den lite tegn til turtall. Noen få ganger den var oppi 160rpm

Endret av EkliasM5
Skrevet

En kar i Bergen monterte lettet svinghjul på sin M62B50 motor. Fikk ikke start. Han byttet alt av sensorer uten at det hjalp. Så spurte en kompis om han hadde det gamle svinghjulet. De sammenlignet dette med det nye og fant ut at tenningspunktet var montert helt feil på det nye svinghjulet. Så kanskje noe lignende er feil her og?

Skrevet

Startgass bør det ikke være noe problem å bruke, men hvis gnist forsvinner og turtallet ikke registreres når du drar den på starteren så er jeg enig med han over. Det kan være enten feilmontert svinghjul eller skade/møkk/metallspon på tennene til svinghjulet som gjør at sensoren ikke finner tenningstidspunktet.

Skrevet

Svinghjulet er 100% montert riktig. Det er kun tatt av og på for å ta bakre veivtetning. Det er satt på timinga. 

Skrevet

Når motor står i tdc. Skal ta punktet på svinghjulet der hvor sensor leser av stå i sensor hullet ? For det gjør den ikke.

svinghjulet er montert på hulsa på veiva, store hullet i svinghjulet på hylsa i veiva. Hylsa kan også kun settes en plass på veiva der hvor hullet er større, så det er idiot sikkert. 
men noen som mwd sikkerthet kan fortelle om tdc og sensor posisjon skal samsvare

Skrevet

Er det ikke hull til låsing av svinghjul på denne som skal samsvare med tdc på syl 1?

Det høres for all del som at du har gjort alt riktig, men det er få andre muligheter her. Hvis du får tak i noen med oscilloskop så kan du se signalet fra sensor. Hvis du i tillegg får tak i noen med makan bil så kan du sammenligne kam/veiv-signal for å se om bilen din er helt ute på tur. Når det er sagt: Hvis svinghjulet står feil så bør du fortsatt få gnist, særlig om du plugger ut kamsensorene, slik at det er det eneste hjernen har å gå etter.

Skrevet

Jo er hull frempå veiva, låste den der å da var sensoren ca 90grader unna sensorhullet. Men mye mulig dette ikke skal samsvare, harr trossalt satt det som drt skal å som det gjorde 

Skrevet

Svinghjulet til han jeg nevnte var montert riktig. Man har jo en styringshylse. Men selve startkransen med tenningsmerket var sveiset på feil plass. Derfor fikk han ikke start.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...