hmyrland Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 Hei! Er på jakt etter borrede skiver til mim M550d, men finner ingen som selger. Målene samsvarer med M5 E61, finnes det noe sjans for at disse kan passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 F serie har helt annet innpress enn e60 så det vil aldri passe skal du ha borra skiver så bygger du om til m5 bremser, kommer langt med 30k for komplett ombygging men originale 550 skiver er langt bedre kvalitet enn alle billige alternativ med hull og slisser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 10, 2022 Share Skrevet Mai 10, 2022 Det er også mulig å spore opp teknisk tegning for skiver fra Bosch og Ate mener jeg, der vil man fort se alle dimensjonene utover diameter og tykkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 E60 M5 374x36 skive, samme diameter og tykkelse som 550.De vil ikke passe 550 siden offset på E60 skive er 11mm større enn for 550.Det betyr at høyden er 66mm for 550 mot 77mm for E60 (11mm høyere skive offset). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 tusen takk for utfyllende svar. Så da vil ikke det gå. Men dere vet ikke om noen andre f10/11 eller andre modeller som kan ha noe omtrent slik jeg tenker meg? må være jo da være 374x36 helst, så jeg slipper å skifte calippere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 56 minutes ago, hmyrland said: tusen takk for utfyllende svar. Så da vil ikke det gå. Men dere vet ikke om noen andre f10/11 eller andre modeller som kan ha noe omtrent slik jeg tenker meg? må være jo da være 374x36 helst, så jeg slipper å skifte calippere. Jeg har hatt borrede skiver fra disse Brake Rotors Archives - https://www.brakenetic.com IKKE å anbefale. Var 6 mnd garanti på disse og fikk kast i ene skiven fremme etter 6 mnd og noen dager etter en kraftig oppbremsing. Tok kontakt men siden garantien var utløpt var det ikke noe respons fra de. Kvaliteten var elendig og det ble dype spor i skivene. Bak holdt de noe bedre, men kom også dype spor der etterhvert. Du har også Brake Rotors and Pads | R1concepts men du må ha Geomet kvalitet, e-Line blir for dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Ja, de der kunne kanskje vært noe. Finner ikke M550d på listen. Men kan jeg bruke fra M550i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 34 minutter siden, hmyrland skrev: Ja, de der kunne kanskje vært noe. Finner ikke M550d på listen. Men kan jeg bruke fra M550i? F10 m5 bremser er bolt on med adaptersett, da slipper du å nedgradere da fleste borrede skiver er av dårligere kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Joda, men da må "alt" nytt, og det er fort 20-30 k. Bytte skiver til borrede, men beholde diameter og calippere koster kanskje bare 3-5k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 (endret) Spørsmålet mitt er hvorfor MÅ du ha borrede skiver? Vil du ha det for at du synes det ser tøffere ut? Orginale m550d skiver holder godt Endret Mai 11, 2022 av Flataas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Jeg må ingen ting. Det bare hadde sett estetisk litt bedre ut. På samme måte som jeg også liker at calipperne er farget kontra grå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 (endret) 3 timer siden, hmyrland skrev: Joda, men da må "alt" nytt, og det er fort 20-30 k. Bytte skiver til borrede, men beholde diameter og calippere koster kanskje bare 3-5k. får komplette bremser for helt ned i 15k å da trenger du ofte bare nye klosser, adaptere for du til 3-4000kr komplette nye skiver, klosser, skjold og slitasjevarslere til min m550d kom på 12000kr hos koed Alt originalt med unntak av klosser som var hella pagid Har sett mange som monterer borrede skiver som ikke er flytende på en bil som har flytende originalt, en kraftig nedgradering i holdbarhet og tåler my mindre varme Endret Mai 11, 2022 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Jeg var i kontakt med en kar en gang som hadde tilgang til litt utstyr via jobben og kunne sånn sett drille hull av "god kvalitet" i skivene selv. Han etterspurte skiveprodusenten om de kunne drilles og det var visst ikke noe problem. Så en mulighet for deg er å høre om skiver kan få "ettermontert hull" og finne noen som kan få maskinert de. Ellers er jeg litt enig med de andre her, mtp at det er litt sært å gjøre det kun for utseendet og kanskje risikere dårligere bremseytelse enn originalt, men det blir jo opp til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 4 hours ago, hmyrland said: Ja, de der kunne kanskje vært noe. Finner ikke M550d på listen. Men kan jeg bruke fra M550i? 550d ble ikke levert i USA, så du finner samme størrelse på skiven på blant annet 550i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 35 minutes ago, Ingvaldsen said: får komplette bremser for helt ned i 15k å da trenger du ofte bare nye klosser, adaptere for du til 3-4000kr komplette nye skiver, klosser, skjold og slitasjevarslere til min m550d kom på 12000kr hos koed Alt originalt med unntak av klosser som var hella pagid Har sett mange som monterer borrede skiver som ikke er flytende på en bil som har flytende originalt, en kraftig nedgradering i holdbarhet og tåler my mindre varme Jeg har sett MYE på oppgradering av bremsene på F10/F11, og det finnes en del løsninger. Kan nevne at jeg har hatt M3/M5 bremser på alle mine tidligere biler. Som du nevner kan man montere M5 bremser på F11 ved bruk av adaptere. Man får lett tak i brukte M5 bremser på nettet, men de koster en del, adaptere er heller ikke billig (som du nevner ca 20K) Tilstand på de brukte skivene er i det regnestykke viktig å ta hensyn til. Så dersom kostnader er en begrensning finnes det også andre valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå