Gå til innhold

Bremseskiver til f11 M550d, passer E61 M5?


hmyrland
 Share

Anbefalte innlegg

F serie har helt annet innpress enn e60 så det vil aldri passe

 

skal du ha borra skiver så bygger du om til m5 bremser, kommer langt med 30k for komplett ombygging

 

men originale 550 skiver er langt bedre kvalitet enn alle billige alternativ med hull og slisser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 M5 374x36 skive, samme diameter og tykkelse som 550.

De vil ikke passe 550 siden offset på E60 skive er 11mm større enn for 550.

Det betyr at høyden er 66mm for 550 mot 77mm for E60 (11mm høyere skive offset).

Skive1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for utfyllende svar. Så da vil ikke det gå. Men dere vet ikke om noen andre f10/11 eller andre modeller som kan ha noe omtrent slik jeg tenker meg?

må være jo da være 374x36 helst, så jeg slipper å skifte calippere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, hmyrland said:

tusen takk for utfyllende svar. Så da vil ikke det gå. Men dere vet ikke om noen andre f10/11 eller andre modeller som kan ha noe omtrent slik jeg tenker meg?

må være jo da være 374x36 helst, så jeg slipper å skifte calippere.

Jeg har hatt borrede skiver fra disse Brake Rotors Archives - https://www.brakenetic.com IKKE å anbefale. Var 6 mnd garanti på disse og fikk kast i ene skiven fremme etter 6 mnd og noen dager etter en kraftig oppbremsing. Tok kontakt men siden garantien var utløpt var det ikke noe respons fra de. Kvaliteten var elendig og det ble dype spor i skivene. Bak holdt de noe bedre, men kom også dype spor der etterhvert. 

Du har også Brake Rotors and Pads | R1concepts men du må ha Geomet kvalitet, e-Line blir for dårlig kvalitet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, hmyrland skrev:

Ja, de der kunne kanskje vært noe. Finner ikke M550d på listen. Men kan jeg bruke fra M550i? 

F10 m5 bremser er bolt on med adaptersett, da slipper du å nedgradere da fleste borrede skiver er av dårligere kvalitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hmyrland skrev:

Joda, men da må "alt" nytt, og det er fort 20-30 k. Bytte skiver til borrede, men beholde diameter og calippere koster kanskje bare 3-5k.


får komplette bremser for helt ned i 15k å da trenger du ofte bare nye klosser, adaptere for du til 3-4000kr

 

komplette nye skiver, klosser, skjold og slitasjevarslere til min m550d kom på 12000kr hos koed

Alt originalt med unntak av klosser som var hella pagid

 

Har sett mange som monterer borrede skiver som ikke er flytende på en bil som har flytende originalt, en kraftig  nedgradering i holdbarhet og tåler my mindre varme

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kontakt med en kar en gang som hadde tilgang til litt utstyr via jobben og kunne sånn sett drille hull av "god kvalitet" i skivene selv. Han etterspurte skiveprodusenten om de kunne drilles og det var visst ikke noe problem. Så en mulighet for deg er å høre om skiver kan få "ettermontert hull" og finne noen som kan få maskinert de. 

Ellers er jeg litt enig med de andre her, mtp at det er litt sært å gjøre det kun for utseendet og kanskje risikere dårligere bremseytelse enn originalt, men det blir jo opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, hmyrland said:

Ja, de der kunne kanskje vært noe. Finner ikke M550d på listen. Men kan jeg bruke fra M550i? 

550d ble ikke levert i USA, så du finner samme størrelse på skiven på blant annet 550i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Ingvaldsen said:


får komplette bremser for helt ned i 15k å da trenger du ofte bare nye klosser, adaptere for du til 3-4000kr

 

komplette nye skiver, klosser, skjold og slitasjevarslere til min m550d kom på 12000kr hos koed

Alt originalt med unntak av klosser som var hella pagid

 

Har sett mange som monterer borrede skiver som ikke er flytende på en bil som har flytende originalt, en kraftig  nedgradering i holdbarhet og tåler my mindre varme

Jeg har sett MYE på oppgradering av bremsene på F10/F11, og det finnes en del løsninger. Kan nevne at jeg har hatt M3/M5 bremser på alle mine tidligere biler. Som du nevner kan man montere M5 bremser på F11 ved bruk av adaptere. Man får lett tak i brukte M5 bremser på nettet, men de koster en del, adaptere er heller ikke billig (som du nevner ca 20K) Tilstand på de brukte skivene er i det regnestykke viktig å ta hensyn til. Så dersom kostnader er en begrensning finnes det også andre valg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...