Gå til innhold

Bremseskiver til f11 M550d, passer E61 M5?

hmyrland
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, stfoer skrev:

Jeg har sett MYE på oppgradering av bremsene på F10/F11, og det finnes en del løsninger. Kan nevne at jeg har hatt M3/M5 bremser på alle mine tidligere biler. Som du nevner kan man montere M5 bremser på F11 ved bruk av adaptere. Man får lett tak i brukte M5 bremser på nettet, men de koster en del, adaptere er heller ikke billig (som du nevner ca 20K) Tilstand på de brukte skivene er i det regnestykke viktig å ta hensyn til. Så dersom kostnader er en begrensning finnes det også andre valg. 

Finner også adapter til 3-4000kr

men ja tilstand på skiver avgjør mye av totalkostnaden for ombyggingen

det er Gjerne 15-20k i skiver om du skal kjøpe de nye

spekulerer veldig på carbon bremser til min om jeg kommer over et billig sett, og ja jeg vet hvor ufornuftig det er😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ingvaldsen said:

Finner også adapter til 3-4000kr

men ja tilstand på skiver avgjør mye av totalkostnaden for ombyggingen

det er Gjerne 15-20k i skiver om du skal kjøpe de nye

spekulerer veldig på carbon bremser til min om jeg kommer over et billig sett, og ja jeg vet hvor ufornuftig det er😂

De adaptere jeg har sett (fra Latvia) koster for fremme og bak $820 og med dagens dollarkurs og frakt/moms snakker vi for 6K bare for de. Brukt komplett kit M5 med skiver $ 1500 med frakt/moms nærmer vi oss 20K = totalt 25K+ Dette oppsett krever 20" felger så om du ikke har det kommer dette i tillegg (sommer og vinter om en bruker bilen året rundt).

Carbon ja, men dyyyrt.

Jeg gikk for brembo oppsett fremme, 4piston caliper blå orginal BMW Msport og brembo skiver. Bak 1 piston TRW caliper blå orginal BMW Msport og brembo skiver. Orginal størrelse 374x36 fremme og 345 x 24 bak. Da er 19" felger OK, kjører 20" sommer og 19" vinter.

Endret av stfoer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, hmyrland skrev:

Men er det flytende skiver på M550d som standard? Står ikke noe om det i beskrivelsene jeg finner.

M550d har flytende skiver som standard, de har aluminiums senter

ser ikke ut som vablige flytende skiver så er ikke like lett å se

edit:

her ser du original skive med alusenter som er flytende, eller semiflytende som det også blir kalt

92AC2D89-2DB7-454C-BB1A-A49F0C4DEF28.thumb.png.2df5eacbf2d02bffdf952198d74ea2f3.png

her ser du typisk billigskive som ikke er flytende, slik som ofte de borrede utgavene ikke er også

F8FD8DDD-F831-48F0-8758-FCB230D1063B.png

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen: De heter vel "light weight center" eller noe sånt, de som har slikt. Jeg har tilsvarende på min, du ser nagler på skiva. I den klassiske definisjonen av flytende (der du kan bare bytte selve skiven og beholde senteret) faller nok ikke disse inn under, men jeg kan gå med på å kalle de halvflytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...