Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 2 timer siden, stfoer skrev: Jeg har sett MYE på oppgradering av bremsene på F10/F11, og det finnes en del løsninger. Kan nevne at jeg har hatt M3/M5 bremser på alle mine tidligere biler. Som du nevner kan man montere M5 bremser på F11 ved bruk av adaptere. Man får lett tak i brukte M5 bremser på nettet, men de koster en del, adaptere er heller ikke billig (som du nevner ca 20K) Tilstand på de brukte skivene er i det regnestykke viktig å ta hensyn til. Så dersom kostnader er en begrensning finnes det også andre valg. Finner også adapter til 3-4000kr men ja tilstand på skiver avgjør mye av totalkostnaden for ombyggingen det er Gjerne 15-20k i skiver om du skal kjøpe de nye spekulerer veldig på carbon bremser til min om jeg kommer over et billig sett, og ja jeg vet hvor ufornuftig det er😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 (endret) 2 hours ago, Ingvaldsen said: Finner også adapter til 3-4000kr men ja tilstand på skiver avgjør mye av totalkostnaden for ombyggingen det er Gjerne 15-20k i skiver om du skal kjøpe de nye spekulerer veldig på carbon bremser til min om jeg kommer over et billig sett, og ja jeg vet hvor ufornuftig det er😂 De adaptere jeg har sett (fra Latvia) koster for fremme og bak $820 og med dagens dollarkurs og frakt/moms snakker vi for 6K bare for de. Brukt komplett kit M5 med skiver $ 1500 med frakt/moms nærmer vi oss 20K = totalt 25K+ Dette oppsett krever 20" felger så om du ikke har det kommer dette i tillegg (sommer og vinter om en bruker bilen året rundt). Carbon ja, men dyyyrt. Jeg gikk for brembo oppsett fremme, 4piston caliper blå orginal BMW Msport og brembo skiver. Bak 1 piston TRW caliper blå orginal BMW Msport og brembo skiver. Orginal størrelse 374x36 fremme og 345 x 24 bak. Da er 19" felger OK, kjører 20" sommer og 19" vinter. Endret Mai 11, 2022 av stfoer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Jeg har 20 sommerhjul, men vinterhjulene er 19. så er kanskje dt å oppgradere størrelsen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 F10 m5 kom med style 345m som er 19" så det går fint, har fått 18" over 380mm brembo bbk feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 2 minutes ago, Ingvaldsen said: F10 m5 kom med style 345m som er 19" så det går fint, har fått 18" over 380mm brembo bbk feks Passe innpress på de med x-drive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 4 minutter siden, stfoer skrev: Passe innpress på de med x-drive? Alle f1x har lik sporvidde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2022 Men er det flytende skiver på M550d som standard? Står ikke noe om det i beskrivelsene jeg finner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 Nei, det er vanlige skiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 (endret) 33 minutter siden, hmyrland skrev: Men er det flytende skiver på M550d som standard? Står ikke noe om det i beskrivelsene jeg finner. M550d har flytende skiver som standard, de har aluminiums senter ser ikke ut som vablige flytende skiver så er ikke like lett å se edit: her ser du original skive med alusenter som er flytende, eller semiflytende som det også blir kalt her ser du typisk billigskive som ikke er flytende, slik som ofte de borrede utgavene ikke er også Endret Mai 11, 2022 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 11, 2022 Share Skrevet Mai 11, 2022 @Ingvaldsen: De heter vel "light weight center" eller noe sånt, de som har slikt. Jeg har tilsvarende på min, du ser nagler på skiva. I den klassiske definisjonen av flytende (der du kan bare bytte selve skiven og beholde senteret) faller nok ikke disse inn under, men jeg kan gå med på å kalle de halvflytende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyrland Skrevet Mai 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2022 Da er det halvflytende jeg har på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå