MagnusAG99 Skrevet Juni 1, 2022 Share Skrevet Juni 1, 2022 Ville bare lage en liten tråd for RC BMW`r, jeg driver å lager en RC driftebil 1/10 F30 3-serie og en F80 M3. Jeg ville at F30 3-serien skulle ha Alpina Classic C13 felger, men kunne ikke finne dem noe sted til salg for 1/10 scale RC bil. Så da lagde jeg min egen modell isteden, og tenkte å dele 3D modellene jeg har laget. Jeg skal prøve å 3D printe en versjon på extruder printer`n min (Ender 5-plus) og en på Resin printer`n jeg har (Creality LD-002H). Jeg er veldig sikker på at målene i .OBJ modellen som jeg har lastet opp her er riktig skalert, diameter på felgen er 52mm, og sekskanten som skal festes i "nav`et" på RC bilen er 1.28mm, som da er 0.08mm større enn selve "nav`et". Laster opp bilder etter jeg har fått test printet på begge printerne, Resin printer`n kommer nok til å gi det beste resultatet, men vi får se. Render av felgen Dette er da i extruder printer slicer`n "Ultimaker Cura) bare for å vise at den kan printes på extruder printere. De blå under felgen er da "support" som jeg har generert i slicer`n. Og dette er da Resin printer slicer`n (chitubox). På resin printer`e så er det anbefalt å printe i 45grader, så derfor sitter dem i 45 grader vinkel her med support som holder dem oppe. AlpinaClassicC13Rim.obj zzz123, Walkabout, A.A og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzz123 Skrevet Juni 12, 2022 Share Skrevet Juni 12, 2022 Kult. Driver med 3d modellering selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå