Kedadus Skrevet Juli 3, 2022 Share Skrevet Juli 3, 2022 (endret) Hei!... er det noen som vet om det er toppakning eller noe som har gått? det oser kvit røyk av bilen.. den drar like godt enda så vet ikke Bilen bruker også kjøleveske og olje er svart recorded-9130369004489.MP4 recorded-9134766276999.MP4 27984D8F-494B-491A-8227-8AABE6115B16.mp4 Endret Juli 4, 2022 av Kedadus Forgot something Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 3, 2022 Share Skrevet Juli 3, 2022 Høyt oljeforbruk pga defekt turbo, vil jeg satse på. Om det er det, så må du ikke bruke bilen så mye. N47 kan ikke få runaway pga luftspjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 3, 2022 Share Skrevet Juli 3, 2022 Forskjell på kald/varm? Lukter det diesel? Går det vekk etter en stund eller er det konstant? Kan være en injektor som lekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juli 3, 2022 Share Skrevet Juli 3, 2022 Sjekket dyseverdier? Kan være lekkasje i dysene eller mulig turbo som begynner å bli sliten å slipper i gjennom olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet Juli 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2022 8 hours ago, Enes Yakici said: Sjekket dyseverdier? Kan være lekkasje i dysene eller mulig turbo som begynner å bli sliten å slipper i gjennom olje.. får ikke sjekka dyseverier men sålenge den bruker kjøleveske så 🤷♂️ 9 hours ago, E.C. said: Forskjell på kald/varm? Lukter det diesel? Går det vekk etter en stund eller er det konstant? Kan være en injektor som lekker. KAld/varm er det 0 forskjell på og det lukter ikke diesel men den bruker kjøleveske og ja det blir midnre etter jeg får kjørt men tipper det er pga feks kjøleveske ikke kommer i syulinder 9 hours ago, Otis said: Høyt oljeforbruk pga defekt turbo, vil jeg satse på. Om det er det, så må du ikke bruke bilen så mye. N47 kan ikke få runaway pga luftspjeld. tenkte jeg og men olja minker ikke mens kjøleveske minkes.. og lukter egt ikke så mye av eksosen Enes Yakici reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Juli 4, 2022 Share Skrevet Juli 4, 2022 18 minutter siden, Kedadus skrev: får ikke sjekka dyseverier men sålenge den bruker kjøleveske så 🤷♂️ KAld/varm er det 0 forskjell på og det lukter ikke diesel men den bruker kjøleveske og ja det blir midnre etter jeg får kjørt men tipper det er pga feks kjøleveske ikke kommer i syulinder tenkte jeg og men olja minker ikke mens kjøleveske minkes.. og lukter egt ikke så mye av eksosen Du skrev aldri noe om kjølevæske forbruk i første innlegg så derfor jeg nevnte det jeg nevnte 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet Juli 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2022 ÅÅÅÅÅja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 4, 2022 Share Skrevet Juli 4, 2022 Mulig lekk i EGR-kjøler da, om bilen funker ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet Juli 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2022 2 minutes ago, E.C. said: Mulig lekk i EGR-kjøler da, om bilen funker ok. Om du hører på den siste videon så høres det ut som vann eller noe har kommet inn i cylinderen ? men ja vet ikke om det er egr kjøler lenger eller ikke på den også 😕 er steg 2 på'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 4, 2022 Share Skrevet Juli 4, 2022 Det tar deg 10 sekunder å sjekke. Popp opp panseret og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet Juli 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2022 ja den ser ut til og ikke være blokkert av 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet September 8, 2022 Forfatter Share Skrevet September 8, 2022 Sååå mr @E.C. nå har jeg vært billaus i 2 mnd.. og naf finner fortsatt ikke feil sier dem... dem har bytta EGR og toppakning og den ble sendt til plansliping og trykktest så toppen er hel.. meeeen dem trur det kan være sprekk i sylinderen.. "noe jeg synes er rart" hva trur du? den bobler fortsatt i kjøleveska og blir litt varm sier dem... jeg tror det er topp pakning som ikke sitter som en skal .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 8, 2022 Share Skrevet September 8, 2022 Ikke mye heldig du nei. Det kan selvfølgelig være sprekk i toppen/sylinderen, selv om det er ganske uvanlig. Finnes vel noen kit for å teste for eksos i kjølevæsken som bytter farge, har de prøvd med det for å bekrefte at boblignen skyldes dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet September 8, 2022 Forfatter Share Skrevet September 8, 2022 2 minutes ago, E.C. said: Ikke mye heldig du nei. Det kan selvfølgelig være sprekk i toppen/sylinderen, selv om det er ganske uvanlig. Finnes vel noen kit for å teste for eksos i kjølevæsken som bytter farge, har de prøvd med det for å bekrefte at boblignen skyldes dette? Hah nei.. men ja dem har testa.. så dem skal nå ta av toppen igjen for og sjekke om dem finner noe meen ja .. synes det er litt rart at det skal være sprekk i sylinder også og ikke toppen som da er alu... blokka er vel støpejern og burdet tåle det væ 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 8, 2022 Share Skrevet September 8, 2022 Nja, vet jo aldri. Blokka er vel alu med sylinderforinger av noe hardere materiale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå