Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyt oljeforbruk pga defekt turbo, vil jeg satse på. Om det er det, så må du ikke bruke bilen så mye. N47 kan ikke få runaway pga luftspjeld.

Skrevet

Forskjell på kald/varm? Lukter det diesel? Går det vekk etter en stund eller er det konstant? Kan være en injektor som lekker. 

Skrevet
8 hours ago, Enes Yakici said:

Sjekket dyseverdier? Kan være lekkasje i dysene eller mulig turbo som begynner å bli sliten å slipper i gjennom olje.. 

får ikke sjekka dyseverier men sålenge den bruker kjøleveske så 🤷‍♂️

9 hours ago, E.C. said:

Forskjell på kald/varm? Lukter det diesel? Går det vekk etter en stund eller er det konstant? Kan være en injektor som lekker. 

KAld/varm er det 0 forskjell på og det lukter ikke diesel men den bruker kjøleveske

 

og ja det blir midnre etter jeg får kjørt men tipper det er pga feks kjøleveske ikke kommer i syulinder

9 hours ago, Otis said:

Høyt oljeforbruk pga defekt turbo, vil jeg satse på. Om det er det, så må du ikke bruke bilen så mye. N47 kan ikke få runaway pga luftspjeld.

tenkte jeg og men olja minker ikke mens kjøleveske minkes.. og lukter egt ikke så mye av eksosen

Skrevet
18 minutter siden, Kedadus skrev:

får ikke sjekka dyseverier men sålenge den bruker kjøleveske så 🤷‍♂️

KAld/varm er det 0 forskjell på og det lukter ikke diesel men den bruker kjøleveske

 

og ja det blir midnre etter jeg får kjørt men tipper det er pga feks kjøleveske ikke kommer i syulinder

tenkte jeg og men olja minker ikke mens kjøleveske minkes.. og lukter egt ikke så mye av eksosen

Du skrev aldri noe om kjølevæske forbruk i første innlegg så derfor jeg nevnte det jeg nevnte 🤷

Skrevet
2 minutes ago, E.C. said:

Mulig lekk i EGR-kjøler da, om bilen funker ok.

Om du hører på den siste videon så høres det ut som vann eller noe har kommet inn i cylinderen  ? men ja vet ikke om det er egr kjøler lenger eller ikke på den også 😕 er steg 2 på'n

  • 2 months later...
Skrevet

Sååå mr @E.C. nå har jeg vært billaus i 2 mnd..  og naf finner fortsatt ikke feil sier dem... dem har bytta EGR og toppakning og den ble sendt til plansliping og trykktest så toppen er hel.. meeeen dem trur det kan være sprekk i sylinderen.. "noe jeg synes er rart" hva trur du? den bobler fortsatt i kjøleveska og blir litt varm sier dem... jeg tror det er topp pakning som ikke sitter som en skal ..

Skrevet

Ikke mye heldig du nei. Det kan selvfølgelig være sprekk i toppen/sylinderen, selv om det er ganske uvanlig. Finnes vel noen kit for å teste for eksos i kjølevæsken som bytter farge, har de prøvd med det for å bekrefte at boblignen skyldes dette? 

Skrevet
2 minutes ago, E.C. said:

Ikke mye heldig du nei. Det kan selvfølgelig være sprekk i toppen/sylinderen, selv om det er ganske uvanlig. Finnes vel noen kit for å teste for eksos i kjølevæsken som bytter farge, har de prøvd med det for å bekrefte at boblignen skyldes dette? 

Hah nei.. men ja dem har testa.. så dem skal nå ta av toppen igjen for og sjekke om dem finner noe meen ja .. synes det er litt rart at det skal være sprekk i sylinder også og ikke toppen som da er alu... blokka er vel støpejern og burdet tåle det væ 🤷‍♂️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...