Kedadus Skrevet September 8, 2022 Forfatter Share Skrevet September 8, 2022 Just now, E.C. said: Nja, vet jo aldri. Blokka er vel alu med sylinderforinger av noe hardere materiale. Får nå håpe dem bare har vært dårlig med pakkning 😕 Tar vel sikkert 2 uker til før jeg hører noe Den helsikkes pakninga kosta jo 22K.. og så fant dem ut og bytte egr skulle fikse det egt men NEIDA og det koster 11K *facepalm* ikke fader jeg betaler for egr da den kke var feil ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 9, 2022 Share Skrevet September 9, 2022 (endret) Om det er eksos i kjøleveska finner man ut med å dytte avgassmåler i ekspansjonstanken. Har de byttet EGR eller EGR-kjøler? Høres jo ut som et amatørmessig verksted som bytter deler på måfå, og jeg ser ingen hrunn til at du skal betale for all gjettingen deres. Endret September 9, 2022 av Kvasi TorsteinAa og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet September 9, 2022 Share Skrevet September 9, 2022 7 timer siden, Kvasi skrev: Om det er eksos i kjøleveska fimmer man ut med p dytte avgassmåler i ekspansjonstanken. Har de byttet EGR eller EGR-kjøler? Høres jo ut som et amatørmessig verksted som bytter deler på måfå, og jeg ser ingen hrunn til at du skal betale for all gjettingen deres. Enig med deg her. Det første en må gjøre er jo å undersøke på enklest mulig måte hva som kan være feilen. - måle avgasser som du nevner - se etter feilkoder - se etter lekkasjer eller synlige problemer i motorrom Før en begynner å bytte deler, slipe topper, skru og fikle og om det er ikke flinke folk - risikere feil ved montering. Kreve kunder for flere titalls tusen kroner uten noe plan virker lite profesjonelt. Kedadus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet September 13, 2022 Forfatter Share Skrevet September 13, 2022 On 9/9/2022 at 9:41 AM, TorsteinAa said: Enig med deg her. Det første en må gjøre er jo å undersøke på enklest mulig måte hva som kan være feilen. - måle avgasser som du nevner - se etter feilkoder - se etter lekkasjer eller synlige problemer i motorrom Før en begynner å bytte deler, slipe topper, skru og fikle og om det er ikke flinke folk - risikere feil ved montering. Kreve kunder for flere titalls tusen kroner uten noe plan virker lite profesjonelt. On 9/9/2022 at 2:08 AM, Kvasi said: Om det er eksos i kjøleveska finner man ut med å dytte avgassmåler i ekspansjonstanken. Har de byttet EGR eller EGR-kjøler? Høres jo ut som et amatørmessig verksted som bytter deler på måfå, og jeg ser ingen hrunn til at du skal betale for all gjettingen deres. Ja toppen er trykktesta og planslipt fra østlanske motor.. det var også dem som kom på naf og sjekka cylinder og fant sprekk mellom 2 cylindere… sååå spurte om motor bytte og dem skal ha 51k for det også 😕 fint med bil ja.. så åssen bmw skal man gå for nå tru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet September 13, 2022 Share Skrevet September 13, 2022 2 timer siden, Kedadus skrev: så åssen bmw skal man gå for nå tru Det er jo et valg som enten kan styres av superfornuft, kjærlighet eller er ne heldig finne noe bra sånn midt i mellom. Du får nesten lage deg en tråd og skrive litt om behov og ønsker så kommer nok folk med tips. Nesten uansett hvilke modell du velger, kan du banne på at det finnes noen spøkelser i skapet som om du er uheldig kommer skrikende når du minst aner det. Nyest mulig, service og med motor tilpasset bruken er kanskje en god start? Kanskje Ikke diesel om du kjører mye småkjøring feks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå