Gå til innhold

N47 mistet effekt?


Peter moss
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en e91 n47d20a som jeg føler har mistet effekt.

har sjekket etter lekasjer på slanger og finner ingenting, turbo ser fin ut og ingen feilkoder.

Fikk bilen chippet her om dagen og merker ingen effekt av det heller 😕

bilen gjør nå 0-100 på 11 sek som er for dårlig i mine øyne

ingen ræserbil uansett men kjipt at bilen ikke går som den skal. Sett pris på alle tips😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i alle dager tuner en bil som ikke er OK? Når det er sagt så er det teit å feilsøke på en motor som ikke var ok i oem tilstand for så bli tunet. Da er man ikke helt sikker på hvor problemet er.

Om den ikke har feilkoder en gang, så må man sjekke verdier. Feks ladetrykk. Hva er det og hva skal det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Otis skrev:

Hvem i alle dager tuner en bil som ikke er OK? Når det er sagt så er det teit å feilsøke på en motor som ikke var ok i oem tilstand for så bli tunet. Da er man ikke helt sikker på hvor problemet er.

Om den ikke har feilkoder en gang, så må man sjekke verdier. Feks ladetrykk. Hva er det og hva skal det være?

Det jeg fant på nette så skal den ha ca 1,8-1,9bar. Det jeg leser av på carly er 2,3 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekket alle slanger og koblingspunkt på disse? Pakningene har en tendens til å måtte byttes. Slangene blir også morkne over tid selv om de ser ok ut. N47D20A er litt bredt spekter: 316d-320d.?316d gjør 0-100 på 10,9 sekund og stemmer godt med dine 11 sekund. Hvilken modell har du? Hva din tuner har gjort er til å sette spørsmålstegn foran og hvorfor vedkommende gjør det på en allerede sliten motor er i beste fall uheldig. @Otis har gode poeng og vi er spørrende på hvilken chip/tuning som er gjort? Det er dessverre mye svada på markedet. 
N47D20A tyder på en bil fra 2007-2010, som da uansett peker på en 12-15 år gammel bil, her kreves det gjerne ekstra service og vedlikehold. Kjedet er ok?
 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

320d 2008

hadde av alle slangene inn til turbo og intercooler. Rengjorde koblingene og alt såg bra ut. Sprayet såpevann overslangene og kunne ikke se noe antydninger til lekasje.

bytter olje på hver 10k samt filter. Ny regkjede for 10.000km siden og ny olje på girkasse

Chippingen ble gjort hos tuningservice og er vel «steg 1»

Endret av Peter moss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden turbo bytte? Innmaten i eksoshuset (variabel skovlehjul) på turboen kan begynne å bli utslitt som igjen fører til defekt overføring og elektrisk del på turbo. Anbefaling da er ny turbo hvis det er det som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...