Gå til innhold

Abs lys på dashbordet er fortsatt på etter utskifting av gammel sensor

Julian Ringkvist
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk diagnostisert på et verksted at abs sensoren bak venstre var gåen/på vei til å ryke. Da byttet jeg selv denne sensoren og ringen. Mye ryst hadde samlet seg under denne ringen. Pusset bort dette og satte på ny ring. Ligger flusht med kanten, og treffer perfekt i midten når du ser inn hvor abs sensoren skal være. Minuspolen var tatt av batteriet under hele skiftet. Etter jeg monterte dette satt jeg bare bilen på bakken igjen og ingen lys var borte, så tenkte jeg at jeg bare måtte kjøre noen meter, så jeg tok en runde rundt bygda, men fortsatt så var alle lampene på dashbordet, fikk liksom litt jule stemning rett og slett. Har noen kanskje en forklaring på hvorfor disse ikke er borte? Må de kodes bort?

Takker meget for alle svar og tilbakemeldinger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal normalt gå vekk når feilen er fikset, men mulig at verkstedet har diagnostert feil eller at det ikke ble helt 100% etter reparasjonen. Brukte du original sensor for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, E.C. skrev:

Skal normalt gå vekk når feilen er fikset, men mulig at verkstedet har diagnostert feil eller at det ikke ble helt 100% etter reparasjonen. Brukte du original sensor for eksempel?

Om jeg brukte gammel sensor? Kjøpte en ny på eurodel.no. Men rart om det ikke ble fikset helt 100% heller.. Alt så jo helt supert ut og alt var festet og koblet til osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original sensor = sensor produsert av BMW. 

Det er litt risikosport å bytte til uoriginale sensorer når det gjelder drivlinje, særlig om man går for de billigste (nå vet ikke jeg hva du kjøpte). Jeg vil foreslå å sjekke feilkoden igjen og se om den kan slettes. Videre se på live-data fra alle hjulsensorer og se om det kommer noe fra det hjulet du har fikset på. Hvis ikke: Sjekke ledningsnettet mellom sensor og modul før videre feilsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...