E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Share Skrevet Juli 30, 2022 Hei! Jeg har et problem med min E61 som jeg ikke finner ut av. 520D Automat/ Ikke Xdrive. Bilen er farlig ustabil på litt ujevne veier, den kan plutselig skjene over i enten motgående eller mot grøfta. Den vingler konstant, må svinge venstre-høyre hele tiden, enda mer på strake veier! Når veien er våt er den 10x verre, da føles det ut som om bilen sklir, selvom den ikke gjør det. Føles som om dekkene beveger seg fra chassi. Finnes det noen her som har vært borti samme? Jeg har byttet: Komplett forstilling - Lemførder Komplett bakstilling - Meyle 6 4hjulskontroller - derav 1 på Bilia nå for 2 uker siden. Jeg har prøvd dekk i alle merker og dimensjoner uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 30, 2022 Share Skrevet Juli 30, 2022 Travers foringer bak er jo en potensiell svakhet. Men det høres ut som du har mer problemer enn foringer skal forårsake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 Ja, tanken har slått meg. Men for hver bærearm / foring jeg bytter jo verre blir det. Jo stivere drivverket blir, jo mer wobblete blir chassi. Det er iallfall slik det føles. Jeg klarer ikke helt og lokalisere feilen, har aldri i mitt liv hatt en slik feil på en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 30, 2022 Share Skrevet Juli 30, 2022 Står bilen flatt bak, mtp. luftfjæringa? Har det alltid vært slik eller startet det etter noe? Noe senkesett? Vanlige hastigheter 100+- eller over det? Har den noe fancy hydraulisk styring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 (endret) Jeg senket den 1.5cm på lufta bak med ISTA, for og se om det hjalp. Men det ble ikke verre og ikke bedre Har nå satt den tilbake i original høyde. Bilen er kun original senket. Full Msport. Bikker du 100km/t så lever du farlig, spesielt om veien er litt ujevn. Men problemet starter i 60 km/t og oppover. Den er absolutt verst i 80+. Jeg kjøpte bilen ifjor, og problemet har alltid vært der. Det var da jeg byttet absolutt alle foringer/bærearmer på bilen. Alt er nytt bortsett fra travers foringer. Endret Juli 30, 2022 av E46lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 Den har servotronic, hadde av tannstanga for og sjekke slakk, ingen slakk i den. Ikke en gang den typiske sving klunken de fleste E6x har. Tror ikke jeg har aktive steering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 30, 2022 Share Skrevet Juli 30, 2022 Hmm, høres merkelig ut. Har du prøvd å logge / se på høyden bak når du kjører om det er noe som varierer veldig der? Har du sammenlignet mot en annen E6x med kort mellomrom? Kjenner andre det samme som deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 Jeg har ikke logget høyden bak under kjøring, jeg kan eventuelt sjekke det! Men bilen kan stå 1 uke uten at den siger bak, den er stabil på lufta. Men mulig fjæringa i putene er forskjellig eller noe da🧐 Takk for tips, skal sjekke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 (endret) Ja et par andre har prøvd bilen og de ville ikke kjøre langt😝 Jeg har kjørt 3 andre E61, både Msport og NON Msport, alle sammen er mye mer stabile enn min. Jeg har faktisk begynt og tenke om chassi faktisk er så bløtt at når drivverket blir som en ny bil, så blir den helt merkelig? Jeg vet det høres usannsynlig ut, men man vet jo aldri😅 Endret Juli 30, 2022 av E46lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 30, 2022 Share Skrevet Juli 30, 2022 Har du sjekket de ekstra avstiverne under som er der pga. panorama? At ingen har fjernet disse? Og ellers avstivere foran i bilen? Ser det er noe uoriginal farge bak grillen på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46lars Skrevet Juli 30, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2022 Avstiverne bak grillen har jeg lakkert gule. Bilen har kun avstivere bak, og de bak grillen. Det er de eneste jeg finner. Burde det vært mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 31, 2022 Share Skrevet Juli 31, 2022 Du har den bak grillen, så har du vanlige stabstag med lenkearmer på fremre og bakre aksel. De stabstagene kan også være hydrauliske om du har dynamic drive, men det hadde du nok fått med deg om du hadde. Så er det en ekstra "V" bakerst i motorrommet (1) og biler med panorama har en del flere stag under (5)(7), som du kan se her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå