e39mikkel Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 Hei godtfolk Har byttet begge kamakselsensorene til min e39 520i Har vært på verksted flere ganger for å slette motorlampa, men den går på uansett etter et par dager (nå kom den på bare 30 min etter den ble slettet) Jeg er lut lei av å betale andre for å slette en kode som kommer uansett, og vet at å kjøpe en egen obd leser er bedre. Men, jeg lurer på om noen andre har hatt samme problem som meg, og hva dere har gjort? Har hørt at det kan være noe ledningsfeil osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 Skaff deg INPA/ISTA, se i diagnosetråden. Feilen din kan være på veivsensor. Bytt alle sensorene (kam og veiv) til nye originale fra BMW og sjekk ledningsnett. e39mikkel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 Er det M54 motor du har? Vet at de kan være overfølsome med motorlampe. Så du bør ha en ordentlig diagnose som ista/inpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet August 2, 2022 Forfatter Share Skrevet August 2, 2022 7 minutes ago, RemyNG said: Er det M54 motor du har? Vet at de kan være overfølsome med motorlampe. Så du bør ha en ordentlig diagnose som ista/inpa. Skjønner, så på den store diagnosetråden. Er dette noe vanlige verksted eller bør jeg spørre om hjelp fra noen av de kontaktpersonene som er festet på tråden? Og er ista eller inpa best? Har m54 170hk ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 Du finner nok det du trenger av info om du blar litt i tråden. Verksteder kommer ikke til å hjelpe deg med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 Både Kam og veivsensor bør kjøpes orginalt, snakker uttav erfaring fra når jeg hadde 523I med M52B25 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet August 2, 2022 Forfatter Share Skrevet August 2, 2022 3 hours ago, Haug523 said: Både Kam og veivsensor bør kjøpes orginalt, snakker uttav erfaring fra når jeg hadde 523I med M52B25 motoren Kamsensoren jeg kjøpte er original bmw. På feilkode kom det opp kamsensor. Burde jeg da enten se på inpa/ista eller kjøpe veivsensor? Veivsensor vil vel komme som feilkode om den er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 53 minutter siden, e39mikkel skrev: Kamsensoren jeg kjøpte er original bmw. På feilkode kom det opp kamsensor. Burde jeg da enten se på inpa/ista eller kjøpe veivsensor? Veivsensor vil vel komme som feilkode om den er feil? Uttav erfaring så kan det også vise feilmelding på veiv eller kamsensor når det er den andre det er feil med, husker ikke hvilken av de jeg bytta, men jeg fikk feilmelding på den ene når det var den andre. Så både kam og veivsensor ble byttet på den bilen, med orginale, hadde da prøvd billige Kina sensorer, samt uorginal fra schmiedmann som måtte sende meg orginal istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 2, 2022 Share Skrevet August 2, 2022 To kamsensorer på M54. Kan ha vært diagnostert feil eller så kan det være problem med vanos. Forveksling mellom kam- og veivsensor på diagnose er nok vanligst på M52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet August 3, 2022 Forfatter Share Skrevet August 3, 2022 4 hours ago, Haug523 said: Uttav erfaring så kan det også vise feilmelding på veiv eller kamsensor når det er den andre det er feil med, husker ikke hvilken av de jeg bytta, men jeg fikk feilmelding på den ene når det var den andre. Så både kam og veivsensor ble byttet på den bilen, med orginale, hadde da prøvd billige Kina sensorer, samt uorginal fra schmiedmann som måtte sende meg orginal istedenfor. Ok, ser at veivsensor går for ca 1700kr for original på gs. Er det da den uten kabel? https://www.gsbildeler.no/sok?q=Veivakselsensor Ønsker ikke brenne større hull i lommeboka enn jeg må da jeg fikk bytta den ene kamakselsensoren som ikke måtte byttes og endte opp med å bytte begge Rart at den viser feilmelding på den ene men er egentlig feil på andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet August 3, 2022 Forfatter Share Skrevet August 3, 2022 4 hours ago, E.C. said: To kamsensorer på M54. Kan ha vært diagnostert feil eller så kan det være problem med vanos. Forveksling mellom kam- og veivsensor på diagnose er nok vanligst på M52. Ja, fikk byttet den ene sensoren hos bilia, og byttet den andre (den ved vanos solenoiden, altså den sensoren som er en ledning?) sammen med en kompis som er mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå