Audiomannen Skrevet August 22, 2022 Share Skrevet August 22, 2022 Hei, Jeg skal bytte PDC enhet i min e87 '06 modell pga. vannskader i den originale pdc-en. Jeg fant en brukt på finndel.no, men jeg fikk dette svaret fra bilopphuggeriet: Sitat Ifølge delefilmen så skal det være samme, men det har jeg opplevd flere ganger tidligere med BMW deler at selv om delefilmen kommer opp med samme art.nr. så passer de fortsatt ikke, så jeg kan ikke garantere 100%.. Er det noe mer jeg kan gjøre for å forsikre meg om at delen vil være kompatibel, eller må jeg bare kjøpe og teste? Styreenheten i kontekst er 66209252639, med en mindre svart kontakt og en større hvit kontakt. Skiltnr. til bilen er SU89766. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 22, 2022 Share Skrevet August 22, 2022 Det kan hende han mener at en modul fra BMW med samme delenummer ikke passer fordi kodingen er annerledes. Det vil i så fall være korrekt. PDC behøver dog ingen koding så du skal være rimelig trygg der. Her er link til andre PDC-enheter som også skal passe: https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=66209252639 Audiomannen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet August 22, 2022 Share Skrevet August 22, 2022 66209252639 er siste revisjon, sånn sett er den å foretrekke når du skal erstatte den gamle. Hvis du har tredjeparts dingser som snakker med PDC, for eksempel Android-skjerm, så kan eldre revisjoner gi problemer. Med siste revisjon har du et godt kort mot tredjeparts produsenter om det skulle være inkompatibiliteter. Et tips for å unngå at boksen fylles med vann i fremtiden, er å putte den i en vanntett pose, men ikke dra den over kontaktene, slik at det er en åpning hvor kondens kan slippe ut. Eventuelt legg en silica-pose nedi i tillegg. Audiomannen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 29, 2022 Share Skrevet August 29, 2022 Jeg byttet denne på min også, det jeg fant ut var at den måtte vær av samme type du har. Mener å huske de skal gå sammen med type radio du har eller noe slikt. Min hadde Business radio men jeg oppgraderte til Professional samtidig så jeg kjøpte boks som kom fra bil med Pro radio. Får du boks tilsvarende den du har så skal nok koding ikke være noe problem. Jeg koda den likavel bare for å være sikker. Jeg trykte boksen bak ledningene opp på hjulhuset sånn den står med ledningene ned og kilt i mellom. Så der oppe blir den aldri våt igjen. Jeg bytta også den lufteventilen i sida, men sist jeg hadde ut teppet der så hadde papiret jeg la nedi blitt vått igjen.. Der var ikke vann som skvulpet rundt da, Var bare papiret som var ganske vått. Tidligere kunne det ligge flere cm me vann nedi der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå