Gå til innhold

Hvilke abs enheter går over hverandre?

Jongro
 Share

Anbefalte innlegg

Hør med BimmerFiks, de ordner det. De har også folk flere steder i landet.
Men ja, de fleste verksteder kan ikke kode inn en slik modul. Er den brukt er det ennå værre siden den først må flashes fra gammel VIN til nytt så kodes etterpå.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Dra til noen som kan kode moduler, ikke til et BMW-verksted.

39 minutter siden, Reef89 skrev:

Hør med BimmerFiks, de ordner det. De har også folk flere steder i landet.
Men ja, de fleste verksteder kan ikke kode inn en slik modul. Er den brukt er det ennå værre siden den først må flashes fra gammel VIN til nytt så kodes etterpå.

Det kan fort hende Bimmerfiks får en telefon, siden det ikke er så langt unna! Men jeg leste også at jeg kunne bruke et program kalt tool32. Har dere kjenskap til dette? Om det er mulig å kjøre igjennom en pc eller et litt billig diagnoseverktøy så vurderer jeg sterkt å prøve selv og lære litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jongro skrev:

Det kan fort hende Bimmerfiks får en telefon, siden det ikke er så langt unna! Men jeg leste også at jeg kunne bruke et program kalt tool32. Har dere kjenskap til dette? Om det er mulig å kjøre igjennom en pc eller et litt billig diagnoseverktøy så vurderer jeg sterkt å prøve selv og lære litt!

Ja jeg bruker selv tool32 og det er det som må brukes for og kode moduler med VIN, andre moduler kan en bruke NCS.
Dette gjøres via PC ja. Det skal også sies at dette er krevende tekstbaserte programmer som krever endel læring og forståelse Det er liksom ikke plug and play, men alt er mulig og kan læres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Ja jeg bruker selv tool32 og det er det som må brukes for og kode moduler med VIN, andre moduler kan en bruke NCS.
Dette gjøres via PC ja. Det skal også sies at dette er krevende tekstbaserte programmer som krever endel læring og forståelse Det er liksom ikke plug and play, men alt er mulig og kan læres.

Ja jeg skal nok lese meg opp litt om hvordan man bruker det. Trenger man bare tool32 programmet og en «obd II - usb» ledning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du trenger NCS/ og eller ISDA-P til programmeringen på en slik sentral.
På E- serie kan du bruke bare KDCAN kabel, men når du først ska kjøpe utstyr ville jeg heller brukt ENET, rasker og mer stabilt. Evt. begge deler, jeg har begge og syns det funker bra. Også usikker på om tool32 støtter ENET, har ikke prøvd selv.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Litt usikker på om du trenger NCS/ og eller ISDA-P til programmeringen på en slik sentral.
På E- serie kan du bruke bare KDCAN kabel, men når du først ska kjøpe utstyr ville jeg heller brukt ENET, rasker og mer stabilt. Evt. begge deler, jeg har begge og syns det funker bra. Også usikker på om tool32 støtter ENET, har ikke prøvd selv.

Ja jeg kjøper bare begge jeg! Skal se i morgen på pcen min om jeg får lasta ned programmene først da, så går jeg fra der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tråder fortjener jo en happy ending. Jeg så på leveringstidene på sånn DCAN kabel om jeg husker riktig, og tenkte at det gadd jeg ikke vente på. Ringte bimmerfiks, så fikk jeg time dagen derpå. Fiksa på 15 min og kosta meg bare 950,-. 
har dukket opp en lampe til, men det er jo en annen historie

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...