AndyP Skrevet Oktober 22, 2022 Share Skrevet Oktober 22, 2022 Tok en runde under bilen idag, på leting etter høydesensorer og styreenheter til luftfjæringen på min X5 F15. Høydesensorene var enkle å finne, men styreenhetene fant jeg ikke. De var ikke i nærheten av høydesensorene og ikke i sikringsboksen bak. Hvor er styreenhetene (se bilde) plassert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 22, 2022 Share Skrevet Oktober 22, 2022 Mye tråder om styreenheter, kan jo samle alt i en tråd. De felste moduler er i bagasje under matte, bak trekk høyre og/ eller venstre side. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Oktober 22, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2022 (endret) Takker! Da skal jeg fortsette letingen. "Prosjekt luftfjæring" pågår for fullt her, og det blir mange spørsmål Ja, sikkert en ide å samle alt i en tråd. Sitter bare med en følelse av at nye tråder er lettere å oppdage for dere som leser og svarer, men det henger nok sammen med mitt digitale kompetansenivå. . . Nytt spørsmål: Ved fysisk kontroll av høydesensorene tidligere idag, oppdaget jeg en liten slakk sideveis (på tvers av armens bevegelsesretning) i leddet mellom armen og den venstre sensoren (armen som sitter direkte på sensoren). Det var ikke slakk i leddet mellom sensor og arm på høyre side. Når bilen synker etter jekking eller kort forflytning, synker den først på venstre side. Kan en slik slakk gi periodisk feil signal? Endret Oktober 22, 2022 av AndyP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 22, 2022 Share Skrevet Oktober 22, 2022 Det skal være litt slakke sideveis, for om leddet er helt fast, så kan det ikke dreie på hodet til leddet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Oktober 22, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2022 Den er god Da er den nok i orden, i hvertfall mekanisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå