Ron Jeremy Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 (endret) Jada, garasjen til gamlemor blir stadig trangere - mao ripene og skadene på en flott 19’ i3 blir stadig flere… Denne gangen er det speilet på fører siden som har fått det. Er det noe fornuftig forslag til fiks, eller er det bare å stikke på Bilia og fikse galskapen? Dette er altså en FC model, blå 19’ vi snakker om her. Bilder kommer. Endret November 1, 2022 av Ron Jeremy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idapederse Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Du kan ikke sjekke finndel.no f.eks? Helt utrolig mye i3 som ligger der, så bør ikke være helt håpløst å få tak i et sidespeil 😊 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Ser veldig overkommelig ut å bytte hele sprilet selv. Finnes videoer på youtube. Verkstedet tar sikkert betalt for timevis. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Har sikkert to-tre komplette speil for 2018-2019 liggende om du har lyst på. Hvor ille er speilet ditt? Må hele byttes eller er det kun løsedeler? Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 1, 2022 Forfatter Share Skrevet November 1, 2022 43 minutter siden, Saltkjelen skrev: Har sikkert to-tre komplette speil for 2018-2019 liggende om du har lyst på. Hvor ille er speilet ditt? Må hele byttes eller er det kun løsedeler? Spennende Lasse, skal ta en nærmere kikk på hvor store skadene faktisk er, fått bekrefter at det er speilet på førersiden. Kommer sterkere tilbake imorgen, hun fikk ikke time før 28.11 på Bilia Skien. Takk for alle innspill hittil! 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 3, 2022 Forfatter Share Skrevet November 3, 2022 Her er omfanget av skaden/e. Ikke total krise, men hvis noen skulle ha enkelte deler liggende… Hører jeg gjerne fra vedkommende. Og en liten DIY på bytte av dette - er helt supert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 3, 2022 Share Skrevet November 3, 2022 Her har du to valg slik jeg ser det; 1) kjøpe og bytte komplett speil fra høgger 2) få tak i løsedeler Det første alternativet innebærer demontering av utvendig dørplate og sånn sett ganske rett frem. Det andre alternativet er å demontere speilet som står på bilen, for så å erstatte de skadde delene. Vipp av speilglasset (obs, dette kan knuse). Skru ut skruene som holder bakrammen og fremre underdel. Klem inn klipsene som holder speilkåpen og vipp av. Delene er nå løse og kan dras fra hverandre (kan oppleves som litt knotete). Bytt deler og reverser. Edit: ser du endret side som var skadet. Jeg har bare passasjerspeil liggende. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 3, 2022 Forfatter Share Skrevet November 3, 2022 46 minutter siden, Saltkjelen skrev: Her har du to valg slik jeg ser det; 1) kjøpe og bytte komplett speil fra høgger 2) få tak i løsedeler Det første alternativet innebærer demontering av utvendig dørplate og sånn sett ganske rett frem. Det andre alternativet er å demontere speilet som står på bilen, for så å erstatte de skadde delene. Vipp av speilglasset (obs, dette kan knuse). Skru ut skruene som holder bakrammen og fremre underdel. Klem inn klipsene som holder speilkåpen og vipp av. Delene er nå løse og kan dras fra hverandre (kan oppleves som litt knotete). Bytt deler og reverser. Edit: ser du endret side som var skadet. Jeg har bare passasjerspeil liggende. Ja, kilden min var litt eh, uklar. Slik at jeg fant ut at jeg måtte ta en kikk selv. Komplett speil fra hogger er typisk ca 2k. Skal sjekke speil fra forhandler først å tar det derfra. Takk for utmerket hjelp Lasse 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 3, 2022 Share Skrevet November 3, 2022 Hadde nok uansett kjøpt et komplett brukt speil, da du sitter igjen med litt reservedeler, speilglass etc. i tilfelle noe skulle skje. De skadede smådelene og nytt blinklys blir over 2000,-. Personlig hadde jeg flyttet over de skadde delene, og ikke byttet hele speilet - rett og slett fordi det er større sannsynlighet for å skade dørplata ved demontering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå