Gå til innhold

Lade problem X3 -x83

Senior
 Share

Anbefalte innlegg

BMW x3 2.0d X83 2005 mod 
Lading kutta,nytt batteri.
Hvor er rele, og sikkring plassert.? Gjerne bilde av hvilket rele det er da jeg regner med at releet sitter ved siden av flere , å er det lett å skjekke dette.
Tenker at jeg må skjekke dette før jeg tar ut dynamo..er det en feil som går igjen på lade problematikk så tar jeg imot det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk reimdrift aller først, deretter at du har samme spenning ved dynamo som på batteriet (motor av åpenbart). Sjekk så spenning med motor i gang, at det faktisk "ikke lader". Jording og plusskabel som har irret vekk kan være relevant, men som regel vil man slite med å få start som 1. symptom.

Denne bilen er trolig "ny nok" til at motorstyringa styrer lading via BSD-protokoll, der kan det være feil, men dynamo skal i så fall lade full pupp hele tiden. Utslitte børster/laderegulator er muligheter der, men alt dette kan kun verifiseres med oscilloskop. Kan også ligge inne noen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reef89 skrev:

Som nevnt over.
Usikker på hva du skal med sikring og relé, men det finner jo du på sikringkartet i bilen din. Må lete litt selv :)

Ja..har leita på nett i går å i dag. Har ikke sikringskart eller releoversikt.kun det i hanskerom jeg har skjekket .å tro meg, jeg har sittet i timer å leita

10 minutter siden, E.C. skrev:

Sjekk reimdrift aller først, deretter at du har samme spenning ved dynamo som på batteriet (motor av åpenbart). Sjekk så spenning med motor i gang, at det faktisk "ikke lader". Jording og plusskabel som har irret vekk kan være relevant, men som regel vil man slite med å få start som 1. symptom.

Denne bilen er trolig "ny nok" til at motorstyringa styrer lading via BSD-protokoll, der kan det være feil, men dynamo skal i så fall lade full pupp hele tiden. Utslitte børster/laderegulator er muligheter der, men alt dette kan kun verifiseres med oscilloskop. Kan også ligge inne noen feilkoder.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...