Gå til innhold

Død E91 2011 318i, finner ingen årsak

Kristopass
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg har en BMW E91 318i automat girkasse. Må opplyse at jeg er ikke veldig god på bil men kan noe. Gi gjerne tips allikevel så jeg kan videreformidle.. Bilen døde helt plutselig i sommer. Endte opp med å bytte batteri men glemte da å kode inn batteriet. Jeg fikk kjørt rundt uten noe problem i noen uker, før den døde igjen. Byttet igjen til nytt batteri. Og fikk kjørt diagnose hvor startsperre var deaktivert.
Det er ingen reaksjon fra bilen annet enn «Engine start fault» på skjermen. Den vil ikke lage noe lyd og kinner ikke i det hele tatt. Har vært og hatt full service hvor de sa det ikke var noe problem. Har fått en kar som er veldig dyktig på bmw til å se på den. Han fikk liv i den etter å ha byttet rattstaget og relé. Men… Jeg hentet den og kjørte i noen mil uten problem. Stoppet bilen hjemme og lot den stå uten å starte i et døgn. Skulle skru den på dagen etter og da kom «Engine start fault» opp igjen… Ingen og oss vet hva som kan være problemet lenger da vi har prøvd det meste og ingenting gir mening mtp diagnosene vi har tatt..

Er det noen som har vært borti lignende og som kan gi meg noen tips?

Kjenner dette er ekstremt frustrerende da jeg har mye igjen av billånet og må få solgt den så fort som mulig fordi jeg har blitt syk og har ikke råd til å ha den lenger 🥴

FF2A2D86-4926-4114-89DE-F66777D74044.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye å gå etter her, men en diagnose vil vise at noe er feil en plass. Når man ikke får start så er det logget en plass.

Evt så skal ihvertfall kunne se at diverse kriterier ikke er oppfylt.

Men som vanlig er det umulig å guide en annen person over internett, når man ikke har rette verktøy og/eller manglende kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...