Gå til innhold

Adblue delete - trenger hjelp og råd


Sortehaug
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Jeg har en F11 520d xdrive 16mod med b47 motor og har nå fått feilmelding på adblue systemet. Jeg regner med det er varmekabelen siden det er kjent problem. 

Leser mye om at det er bare å kode vekk systemet. Hva er erfaringer rundt dette? Er det noe risikoer? En faktor er at bilen skal eu godkjennes, vil dette bli et problem? 

Jeg har forhørt meg med to firmaer som gjør dette, og ene sier at eksos må ned og sveising og hei og hå - for hvis ikke så blokkeres eksosen. Aldri lest dette før. 

Har lyst å kode vekk, men mtp risiko i etterkant + eu godkjenning, skal man ta kosten på verksted? 
 

På forhånd, tusen takk for all hjelp!

Endret av Sortehaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sortehaug skrev:

Jeg regner med det er varmekabelen siden det er kjent problem

Ja, det kan være varmekabelen i røret som er defekt men det ser du på diagnose som er første ting å gjøre. Men det kan også være bare dysa som har grodd igjen av størknet adblue, den vaskes gratis i varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Jeg har forstått at man bare kan kode det bort ja, og eneste grunnen til adblue er jo miljøet, ikke motoren.

Det er litt slik jeg også har forstått det, men så sa han ene at hvis man bare koder bort så far man problemer i etterkant. 

 

1 time siden, 540is skrev:

Ja, det kan være varmekabelen i røret som er defekt men det ser du på diagnose som er første ting å gjøre. Men det kan også være bare dysa som har grodd igjen av størknet adblue, den vaskes gratis i varmt vann.

Ja, jeg har lest ut noe og antar de disse to badboyene her er spikeren på hodet? 


D48B291A-9288-40BC-9735-2D8018AE1157_1_105_c.thumb.jpeg.04df4646bc05bf639d837afcb967539f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...