Arvid85 Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Hei Folkens Jeg er ny på forumet her. Har akkurat kjøpt meg en BMW M3 E92 . På den står det Hartge sports eksosanlegg som mangler i vognkortet . Typen er : Hartge (Supersprint) Typenr: 18 92 0400 . Se vedlagt bilde av dokumentasjon funnet i bilen fra Daehler Tuning. Biltilsynet godtok ikke denne som dokumentasjon for godkjenning. Hartge er har jo som sagt lagt ned driften. Har snakket med Daehler Tuning i Tyskland men di hadde ikke TUV/EEC godkjenning lenger i databasen og ba meg kontakte Supersprint . Supersprint har dessverre ikke svart på mine henvendelser enda. Kontaktet di første gang for en 3 uker siden men fortsatt ikke fått svar. Det jeg lurer på om det er noen her på forumet som har TUV/EEC dokumentasjon for denne eskosen eller vet hvor jeg kan finne di? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Har du fått noe mangellapp på det enda? Mener at det var noen her som slet med det samme for et par år siden og som ikke greide å få noen produsenter til å gå god for eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid85 Skrevet Januar 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2023 Har ikke fått no mangel lapp . Pga motor/gir forsikringa jeg har på bilen må det helst være godkjent i vognkortet alt som ikke er orginalt . Litt derfor jeg prøver å oppdrive TUV papirene. Ok . Ja . Virker ikke lett å få svar fra noen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Kanskje lettere for deg å høre med forsikringa om det holder med denne lappen for de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 5 minutter siden, Arvid85 skrev: Har ikke fått no mangel lapp . Pga motor/gir forsikringa jeg har på bilen må det helst være godkjent i vognkortet alt som ikke er orginalt . Litt derfor jeg prøver å oppdrive TUV papirene. Ok . Ja . Virker ikke lett å få svar fra noen enda. Artig hvordan eksoen kan få motor og gir til å ryke🙈 Noen må gå i seg selv hos forsikringsselskapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid85 Skrevet Januar 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2023 hehe . Ja . Er vel en måte di kan fraskrive seg ansvaret på ved eventuelle feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 6 minutes ago, Slavearbeider'n said: Artig hvordan eksoen kan få motor og gir til å ryke🙈 Noen må gå i seg selv hos forsikringsselskapet Det handler nok primært om å slippe å bruke tid og penger på å utbetale summer til folk som har ettermontert ræl som faktisk kan ødelegge motor/drivverk. Da skjønner jeg godt at de vil legge "standard-linja" på at ting skal være godkjent i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 13 minutter siden, E.C. skrev: Det handler nok primært om å slippe å bruke tid og penger på å utbetale summer til folk som har ettermontert ræl som faktisk kan ødelegge motor/drivverk. Da skjønner jeg godt at de vil legge "standard-linja" på at ting skal være godkjent i vognkort. En inspeksjon hos merkeverksted der eksos blir kontrollert og sjekket hadde jo løst alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Det kan du si, men i realiteten så er det ingen merkeverksted som ønsker å gå god for noe som andre har puttet på bilen din og da er du like langt. Jeg har f.eks. prøvd å forhøre meg om merkeverkstedet kunne gi meg en lapp som sa at bremsene mine er større og nå tilsvarer modell "x" for denne bilen slik at de kunne godkjennes i vognkort, men det var det bare å drite i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå