Gå til innhold

BMW M3 E92 Hartge Eksos TUV/EEC dokumentasjon


Arvid85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Jeg er ny på forumet her. Har akkurat kjøpt meg en BMW M3 E92 . På den står det Hartge sports eksosanlegg som mangler i vognkortet .

Typen er : Hartge (Supersprint) Typenr: 18 92 0400 .

Se vedlagt bilde av dokumentasjon funnet i bilen fra Daehler Tuning. Biltilsynet godtok ikke denne som dokumentasjon for godkjenning.

Hartge er har jo som sagt lagt ned driften.

Har snakket med Daehler Tuning i Tyskland men di hadde ikke TUV/EEC godkjenning lenger i databasen og ba meg kontakte Supersprint .

Supersprint har dessverre ikke svart på mine henvendelser enda. Kontaktet di første gang for en 3 uker siden men fortsatt ikke fått svar.

Det jeg lurer på om det er noen her på forumet som har TUV/EEC dokumentasjon for denne eskosen eller vet hvor jeg kan finne di? 

 

20230108_154243 (1).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått no mangel lapp . Pga motor/gir forsikringa jeg har på bilen må det helst være godkjent i vognkortet alt som ikke er orginalt . Litt derfor jeg prøver å oppdrive TUV papirene. 

Ok . Ja . Virker ikke lett å få svar fra noen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arvid85 skrev:

Har ikke fått no mangel lapp . Pga motor/gir forsikringa jeg har på bilen må det helst være godkjent i vognkortet alt som ikke er orginalt . Litt derfor jeg prøver å oppdrive TUV papirene. 

Ok . Ja . Virker ikke lett å få svar fra noen enda. 

Artig hvordan eksoen kan få motor og gir til å ryke🙈 Noen må gå i seg selv hos forsikringsselskapet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Artig hvordan eksoen kan få motor og gir til å ryke🙈 Noen må gå i seg selv hos forsikringsselskapet 

Det handler nok primært om å slippe å bruke tid og penger på å utbetale summer til folk som har ettermontert ræl som faktisk kan ødelegge motor/drivverk. Da skjønner jeg godt at de vil legge "standard-linja" på at ting skal være godkjent i vognkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Det handler nok primært om å slippe å bruke tid og penger på å utbetale summer til folk som har ettermontert ræl som faktisk kan ødelegge motor/drivverk. Da skjønner jeg godt at de vil legge "standard-linja" på at ting skal være godkjent i vognkort. 

En inspeksjon hos merkeverksted der eksos blir kontrollert og sjekket hadde jo løst alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si, men i realiteten så er det ingen merkeverksted som ønsker å gå god for noe som andre har puttet på bilen din og da er du like langt. Jeg har f.eks. prøvd å forhøre meg om merkeverkstedet kunne gi meg en lapp som sa at bremsene mine er større og nå tilsvarer modell "x" for denne bilen slik at de kunne godkjennes i vognkort, men det var det bare å drite i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...