Gå til innhold

Problemer med lading

Tom andre n
 Share

Anbefalte innlegg

hei godt folk, jeg har no problem med at min bmw e60 525d 177hk (2006 mod) som ikke lader. jeg var hos en bilmekaniker og fant ut av at bilen ladet alt for mye altså 15.20v, så da byttet vi sleperinger,strømregulator og børster, vi monterte da denne tilbake igjen i bilen og fant ut at bilen ladet fortsatt ikke... fikk da beskjed om og kjøpe ny, kjøpte ny og helt sprell nytt batteri i samme sleng som er helt likt med samme spesifikasjoner. monterte da  nye og den ladet fortsatt ikke.... vi har nå testet begge 2 i testbenk og de lader som bare det. 

har drevet og feilsøket og gått gjennom jordingskabler og pluss kabler, har prøvd og dra en pluss kabel fra dynamo og tilbake til batteri men det hjalp ingenting... lettere sagt prøvd alt av måling på dynamo ang lading.

så lurer på om noen har noe forslag til hva det kan være, eller om noen har vært borti noe lignende...  kan det være noe motorstyreenhet som kødder og ikke sier ifra at dynamo at den skal lade med tanke på overspenning ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, lader den med for høy spenning eller lader den ikke? Du skriver begge deler. Typiske feil er:

• Gåen IBS
  • Ikke kodet inn/registret nytt batteri, så det bankes på med for høy spenning
  • Ikke kontakt mellom DDE/dynamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tom andre n skrev:

hei godt folk, jeg har no problem med at min bmw e60 525d 177hk (2006 mod) som ikke lader. jeg var hos en bilmekaniker og fant ut av at bilen ladet alt for mye altså 15.20v, så da byttet vi sleperinger,strømregulator og børster, vi monterte da denne tilbake igjen i bilen og fant ut at bilen ladet fortsatt ikke... fikk da beskjed om og kjøpe ny, kjøpte ny og helt sprell nytt batteri i samme sleng som er helt likt med samme spesifikasjoner. monterte da  nye og den ladet fortsatt ikke.... vi har nå testet begge 2 i testbenk og de lader som bare det. 

har drevet og feilsøket og gått gjennom jordingskabler og pluss kabler, har prøvd og dra en pluss kabel fra dynamo og tilbake til batteri men det hjalp ingenting... lettere sagt prøvd alt av måling på dynamo ang lading.

så lurer på om noen har noe forslag til hva det kan være, eller om noen har vært borti noe lignende...  kan det være noe motorstyreenhet som kødder og ikke sier ifra at dynamo at den skal lade med tanke på overspenning ? 

Er ibs koblet ifra? Hvis ikke funker den som den skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, E.C. said:

Så, lader den med for høy spenning eller lader den ikke? Du skriver begge deler. Typiske feil er:

• Gåen IBS
  • Ikke kodet inn/registret nytt batteri, så det bankes på med for høy spenning
  • Ikke kontakt mellom DDE/dynamo

den ladet før med høy spenning, men fikk beskjed om at det ikke var noe farlig og kjøre med, den sluttet og lade helt etter en liten stund. da ble alt byttet på gammel dynamo og nå lader den ikke i det hele tatt. 

om den ikke har kontank med dde, trenger jeg ny da eller er det noe som kan kodes eller bli liksom fikset på ?

Endret av Tom andre n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Tom andre n said:

om den ikke har kontank med dde, trenger jeg ny da eller er det noe som kan kodes eller bli liksom fikset på ?

Les ut om det ligger feilkoder i DDE. 

Hvis du har en liten kabel koblet til dynamoen dra den ut og start bilen etter det, se om den lader da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, E.C. said:

Ja, se om det blir noe forskjell.

Er også det mekaniske med beltedrift i orden? Mange som får dårlig vibrasjonsdemper på disse, da blir det fort noen spennende feil.

ble ikke noe forskjell når jeg dro ut kabelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der du, det begynte nemlig å peke litt i den retningen når dynamoen fungerte i benk og ikke ladet i bil med signalkabel frakoblet. Du får gjerne bekrefte når du har fått byttet.

Få også fjernet det irret du har og bruk elektrospray/kontaktspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...