Gå til innhold

Bluetooth musikk streaming til E60 CCC


 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt billig drit emulator fra biltema, men denne nå må byttes etter oppgradering av høytallere.

 

Har dere forslagg på noe bra emulatorer/overføringer etc. som gir CD kvalitet? vil gjerne at dere deler deres personlige opplevelser

 

 

Har lest mange forskjellige tråder på nettet, men det fins veldig få personlige opplevelser/vurderinger av produktene og jeg vil helst slippe å bruke 1/4 del av bilens verdi på noe som kanskje skal gi samme resultat som emulator fra biltema.

 

E60 04-model CCC

 

Takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt ifra noen audiofil, så mulig jeg ikke har så mye å komme med... men da jeg kjøpte E61'n var en BlueLogic BT enhet allerede montert. Tror det er https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.navlinkz.de/artikel//BT-BMW01/man_eng_BT-BMW01_till_HW14.pdf&ved=2ahUKEwj6sPD4w439AhWXXvEDHWOlBWgQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw0xfguch5e7mbJsQ2tX0OfR

Det er vel i bunn og grunn en Kufatec kopi, og siden den sender lyd via MOST er kvalitet bedre enn AUX input. BT streaming aktiveres ved at CCC'n stilles inn til cd veksler. Da havner man på CD1 og musikk streames via BT. Dersom bilen er levert uten cd veksler, så må dette kodes inn. 

Jeg er iallefall fornøyd, men igjen, hadde sikkert vært fornøyd ved å bare ha muligheten til å spille BT via en emulator som bruker AUX som utgangspunkt også. 

Kan forøvrig nevne at bilen er utstyrt med HiFi Pro DSP lydpakken.

Edit:

Glemte å nevne at du styrer basicly alt via ratt/CCC som om det skulle vært originalt montert.

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor integrert skal det være? Min CCC ble etter overhaling levert med noe integrert BT-opplegg i parallell med AUX-port (tipper at noe sånt er loddet inn), slik at jeg kan spille direkte fra mobil. Det er ingen info på skjermen (CCC står i AUX) og jeg kan ikke fjernstyre noe som helst fra bilens betjening (annet enn volum).

Hvis jeg var i din situasjon og skulle ha best mulig lyd til lavest mulig pris og enklest montering så hadde jeg gått for original AUX-port og en slik en: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5250900

Jeg har en slik selv og bruker den primært sammen med noen relativt dyre ørepropprer, men den kan også brukes i bil og det har jeg gjort i den ene bilen. Den har også egen bilmodus, regner med at bilmodus skrur den på når tenningen går på. Da vil du også kunne bruke knappene på enheten til å hoppe over til neste sang og til å pause uten å dra opp mobil. Nå vet ikke jeg hva slags kilde du bruker, men du må ta i betraktning kvaliteten på det som sendes inn. Jeg har Tidal og med litt bedre utstyr er det både mulig å høre forskjeller i kvalitet, samt oppdage at enkelte innspillinger har dårlig kvalitet i seg selv, så der blir det aldri særlig bra, tross bedre utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Hvor integrert skal det være? Min CCC ble etter overhaling levert med noe integrert BT-opplegg i parallell med AUX-port (tipper at noe sånt er loddet inn), slik at jeg kan spille direkte fra mobil. Det er ingen info på skjermen (CCC står i AUX) og jeg kan ikke fjernstyre noe som helst fra bilens betjening (annet enn volum).

Hvis jeg var i din situasjon og skulle ha best mulig lyd til lavest mulig pris og enklest montering så hadde jeg gått for original AUX-port og en slik en: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5250900

Jeg har en slik selv og bruker den primært sammen med noen relativt dyre ørepropprer, men den kan også brukes i bil og det har jeg gjort i den ene bilen. Den har også egen bilmodus, regner med at bilmodus skrur den på når tenningen går på. Da vil du også kunne bruke knappene på enheten til å hoppe over til neste sang og til å pause uten å dra opp mobil. Nå vet ikke jeg hva slags kilde du bruker, men du må ta i betraktning kvaliteten på det som sendes inn. Jeg har Tidal og med litt bedre utstyr er det både mulig å høre forskjeller i kvalitet, samt oppdage at enkelte innspillinger har dårlig kvalitet i seg selv, så der blir det aldri særlig bra, tross bedre utstyr.

Eneste som er viktig er at jeg får ihvertfall AUX kvalitet, fordi hvis ikke de nye mobilene, så hadde jeg kjørt AUX. Den har aldri sviktet.. 

Jeg skal hovedsakelig spille fra youtube og rattefunksjonene er ikke viktig, kun justering av lyd.

Du sier du har Tidal, kan du sende link?

 

Takk for sjappe svar forresten, det har vært hodebry i en stund nå

3 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Nå er jeg langt ifra noen audiofil, så mulig jeg ikke har så mye å komme med... men da jeg kjøpte E61'n var en BlueLogic BT enhet allerede montert. Tror det er https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.navlinkz.de/artikel//BT-BMW01/man_eng_BT-BMW01_till_HW14.pdf&ved=2ahUKEwj6sPD4w439AhWXXvEDHWOlBWgQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw0xfguch5e7mbJsQ2tX0OfR

Det er vel i bunn og grunn en Kufatec kopi, og siden den sender lyd via MOST er kvalitet bedre enn AUX input. BT streaming aktiveres ved at CCC'n stilles inn til cd veksler. Da havner man på CD1 og musikk streames via BT. Dersom bilen er levert uten cd veksler, så må dette kodes inn. 

Jeg er iallefall fornøyd, men igjen, hadde sikkert vært fornøyd ved å bare ha muligheten til å spille BT via en emulator som bruker AUX som utgangspunkt også. 

Kan forøvrig nevne at bilen er utstyrt med HiFi Pro DSP lydpakken.

Edit:

Glemte å nevne at du styrer basicly alt via ratt/CCC som om det skulle vært originalt montert.

 

Får du også brukt en cd etter instalasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Swear skrev:

Får du også brukt en cd etter instalasjon?

Jepp. CD, AUX, FM. Alt fungerer som det skal med den enheten montert. Du switcher enkelt fra CD veksler (BT streaming) til CD, AUX eller FM radio :) Ved bytte, så stopper den musikken fra f.eks telefonen, og samme hvis du mottar et anrop. Det fungerer som om det skulle vært originalt montert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...