Sami Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Hei. Kjapt spm. Kjøpte nylig en 3 serie pg merker at motor termostaten viser for 80-90+ etter 30 min med kjøring. Er dette normalt? Alt på skjermen viser grønt fra olje, etc. takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Ca. 90 grader er driftstemp for bensinmotor, men 30 min er kanskje litt lenge å komme dit. Det avhenger dog hvor kaldt det er ute og hvor mye du "fyrer" i kupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sami Skrevet Mars 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2023 Takk for svar. Er litt dårlig på bil, det er disel. Den står ikke lenge og varmer seh på morningen, kansje 3-4 minutter . Er ofte minus grader da jeg kjører på jobb. Så dette er normalt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Ok, hvis du kommer opp i 80-90 så vil jeg si at det er innanfor på vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sami Skrevet Mars 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2023 Den er god, så det er ikke dårlig tegn på bilen? Ble litt stressa over at den gikk opp til nesten 100 og trodde noe var galt med bilen? Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Du får gjerne et varsel om bilen blir for varm. Mange som sliter med å få opp temperaturen på diesel om vinteren, men det høres ut som at det ikke er et problem hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sami Skrevet Mars 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2023 Okey takk igjen. Ja var derfor jeg stussa litt, tar en halvtime og pilen kom opp til midten, men da bør ikke jeg beskymre meg over dette ? Blir litt usikker på om jeg skal ta deb ut på nesten 3 timers kjøretur neste helg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Jeg hører ikke noe direkte feil, her tenker du nok litt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 Termostat slår vel inn på 88ish grader så ca 90 på nåla er innafor. Er bilen eldre (står ikke noe om årsmodell) kan man jo bytte termostaten dersom man vil kvitte seg med angsten. Å få sjekka at kjølevæske har farge er også lurt, bare for å kontrollere at noen ikke har fylt på med reint vann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Mars 4, 2023 Share Skrevet Mars 4, 2023 (endret) Er vel få nyere BMW som har måler for kjølevæsketempratur, men noen har oljetempraturmåler. Hvis det for eksempel er en F3x 316d du har så er vel tempraturmåler du ser i instrumentpanelet en oljetemp. måler og ikke kjølevæskemåler. Er vel ikke unormalt at oljen har over 100 grader og at temperatur varierer litt ut i fra belastning. Endret Mars 4, 2023 av laffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sami Skrevet Mars 5, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2023 Takk for svar! Dette var til stor hjelp ! ja er nok bare jeg som overtenker dette, ikke den beste på bil og bare hatt el biler før denne. sjekka kjølevæske og den var lyseblå / turkis aktig så var farge der års modellen er 2013. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå