BMdobbeltVF11 Skrevet Mars 12, 2023 Share Skrevet Mars 12, 2023 (endret) Etter div fuktproblemer med en av frontlyktene fikk jeg problemer med at parkeringslys/angeleyes sluttet å virke. Etter boen dager sluttet blinklys å virke og så automatisk justering. Bestemte meg for å sjekke for fukt i lms modul. Her var det fuktighet. Tørket ut fukt og sprayet med elecronic cleaner. Vipps så ser alt ut til å virke igjen. Jeg får fortsatt opp feilmelding og at parklys ikke virker. Går det å resette ein feil som dette? Eller er det sannsynlig at at det kan være en skade på lms modul som sier at det fortsatt er feil? Endret Mars 12, 2023 av BMdobbeltVF11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 12, 2023 Share Skrevet Mars 12, 2023 Har du allerede prøvd å slette feilkoder med diagnoseverktøy av noe slag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet Mars 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2023 15 minutter siden, E.C. skrev: Har du allerede prøvd å slette feilkoder med diagnoseverktøy av noe slag? Nei, har ikke det. Kan det gjøres uten diagnoseverktøy? Feil på blink lys og automatisk justering forsvant av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 12, 2023 Share Skrevet Mars 12, 2023 Må "dessverre" til med diagnoseutstyr for det meste av reparasjoner på en såpass ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet April 17, 2023 Forfatter Share Skrevet April 17, 2023 Prøvde å kryssbytte lms modul, da forsvant feilene. Nå ser det ut til at det er skade feil på en lms modul. Er det noen som har erfaring med bruk av uorginale lms modul? Set de selges til en brøkdel av prisen noen steder? Forslag til lim til å tette en liten hårnål sprekk i frontlykt? Tenker å prøve å lure inn litt lim med en sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 17, 2023 Share Skrevet April 17, 2023 TMS modul org. eller ei finnes til fine pris på feks. ebay. Hadde nok ikke stusset på en ikke org. nei. Bare husk at hvis du har AHL så må den kodes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet April 17, 2023 Forfatter Share Skrevet April 17, 2023 32 minutter siden, Reef89 skrev: TMS modul org. eller ei finnes til fine pris på feks. ebay. Hadde nok ikke stusset på en ikke org. nei. Bare husk at hvis du har AHL så må den kodes. AHL= Automatisk høydejustering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larssoyl Skrevet April 17, 2023 Share Skrevet April 17, 2023 5 minutes ago, BMdobbeltVF11 said: AHL= Automatisk høydejustering? Adaptive lys😊 Lysbilde på bilen vil «svinge» sammen med bilen. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet April 17, 2023 Forfatter Share Skrevet April 17, 2023 Ok😁den slag luksus har jeg ikke Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet Mai 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2023 Har fått en skade på connector for tms modul. Dette har nok skjedd ifm fukt/vann. Er det noen som vet om connector kan skiftes? helt i venstre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet Mai 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2023 Får nå også feil på høyre blinklys som kommer og går. Kan feil på førerside føre til feil på den andre siden. Ser ut som selve blinklyset virker, har også en reserve tms modul så jeg føler meg trygg på at denne virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 20, 2023 Share Skrevet Mai 20, 2023 Får nok ikke skiftet kontakthus uten videre. Er vel støpt inn i godset.? Lyktene er uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet Mai 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2023 37 minutter siden, Reef89 skrev: Får nok ikke skiftet kontakthus uten videre. Er vel støpt inn i godset.? Lyktene er uavhengig av hverandre. Ser ut som det kan skiftes(hele den svarte delen som kontaktene står i, glasset må nok av uansett. Har bestilt en delelykt nå, så da får jeg se hvordan det kan løses. Rart med den høyre lykten synes jeg. Hadde feil på begge sider. Når jeg fikk en reserve tms modul satte jeg ny(brukt) i høyre lykt og den som stod i høyre lykt i venstre. Da forsavnt alle feil. Etter ca en dag kom feilen tilbake på venstre side, deretter høyre. Tror det er etter den tid det har blitt skade på connectoren til tms modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMdobbeltVF11 Skrevet Juli 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2023 Fikk tak i en delelykt, kjøpte nytt glass og fikk satt sammen en fungerende lykt. Brukte hot melt butyl lim, la inn i sporet på lyyktehuset og hadde det i stekeovnen i 7min på 120 grader. Har ihvertfall holdt tetti øs pøs regn i flere uker nå😊 feilen som dukket opp på høyre lykt forsvant også når venstre lykt ble fikset. Ikke så rart det var feil på denne😳 ///M-ini95, Larssoyl, Reef89 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå