Gå til innhold

Hjelp! M57n / m57tu e60 2004 530d vacuum slanger diagram


Swear
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Letter etter å bytte alle vakumslanger da jeg ser noen av de er ikke engang plugget i eller tettet. 

Finner ikke diagram for det. Bortsett for 2 slanger.

 

Btw

Hvor kan jeg kjøpe rull med slange slik at jeg kan selv kutte opp etter ønsket lengde?

Endret av Swear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Swear changed the title to Hjelp! M57n / m57tu e60 2004 530d vacuum slanger diagram
36 minutter siden, E.C. skrev:

Deletegning har du på realoem.com

Vakuumslanger på rull får du hos Biltema.

Skjønner ikke hvor del 9 med slangen ut til del 11 viderekobles til 🤕

Screenshot_20230313_011408_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen
  • Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren
  • På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter
  • Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din
  • Men generelt, fra fordeler på vakumrør:
    • Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester
    • Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget)
    • EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil
    • Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke)

I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell.

Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal.

 

Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF skrev:
  • Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen
  • Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren
  • På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter
  • Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din
  • Men generelt, fra fordeler på vakumrør:
    • Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester
    • Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget)
    • EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil
    • Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke)

I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell.

Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal.

 

Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre.

Tusen takk

Hvordan kan jeg se om turboen er vakumstyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...