Swear Skrevet Mars 12, 2023 Share Skrevet Mars 12, 2023 (endret) Hei, Letter etter å bytte alle vakumslanger da jeg ser noen av de er ikke engang plugget i eller tettet. Finner ikke diagram for det. Bortsett for 2 slanger. Btw Hvor kan jeg kjøpe rull med slange slik at jeg kan selv kutte opp etter ønsket lengde? Endret Mars 12, 2023 av Swear Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 12, 2023 Share Skrevet Mars 12, 2023 Deletegning har du på realoem.com Vakuumslanger på rull får du hos Biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swear Skrevet Mars 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2023 36 minutter siden, E.C. skrev: Deletegning har du på realoem.com Vakuumslanger på rull får du hos Biltema. Skjønner ikke hvor del 9 med slangen ut til del 11 viderekobles til 🤕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 13, 2023 Share Skrevet Mars 13, 2023 Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din Men generelt, fra fordeler på vakumrør: Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget) EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke) I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell. Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal. Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre. Swear, E.C. og Alpejohn reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swear Skrevet Mars 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2023 2 timer siden, TRF skrev: Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din Men generelt, fra fordeler på vakumrør: Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget) EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke) I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell. Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal. Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre. Tusen takk Hvordan kan jeg se om turboen er vakumstyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 13, 2023 Share Skrevet Mars 13, 2023 Hvis du ikke har en slik vil du ha en boks og kontakt med ledninger. Swear reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå