Gå til innhold

Hjelp! M57n / m57tu e60 2004 530d vacuum slanger diagram


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Letter etter å bytte alle vakumslanger da jeg ser noen av de er ikke engang plugget i eller tettet. 

Finner ikke diagram for det. Bortsett for 2 slanger.

 

Btw

Hvor kan jeg kjøpe rull med slange slik at jeg kan selv kutte opp etter ønsket lengde?

Endret av Swear
  • Swear changed the title to Hjelp! M57n / m57tu e60 2004 530d vacuum slanger diagram
Skrevet
36 minutter siden, E.C. skrev:

Deletegning har du på realoem.com

Vakuumslanger på rull får du hos Biltema.

Skjønner ikke hvor del 9 med slangen ut til del 11 viderekobles til 🤕

Screenshot_20230313_011408_Chrome.jpg

Skrevet
  • Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen
  • Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren
  • På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter
  • Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din
  • Men generelt, fra fordeler på vakumrør:
    • Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester
    • Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget)
    • EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil
    • Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke)

I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell.

Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal.

 

Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre.

Skrevet
2 timer siden, TRF skrev:
  • Vakum lages av vakumpumpe, denne sitter i front av ene kamakselen
  • Herfra går det et relativt tykt rør til bremsekraftforsterkeren
  • På dette røret, under innsuget, finnes det en "forgrener", et lite stykke med en hel masse påkoblingsmuligheter
  • Hvilke forbrukere du har er avhengig av modellen din
  • Men generelt, fra fordeler på vakumrør:
    • Motorefester - 1 slange -> til I/O ventil -> videre til begge motorfester
    • Swirlflaps - 1 slange -> I/O ventil -> videre til swirlflaps aktuator (lita vakumklokke som står skrudd fast på/under innsuget)
    • EGR - 1 slange -> til 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) -> EGR ventil
    • Turbo (hvis du har vakumstyrt turbo) - 1 slange -> vakumreservoir (sort plasttank)-> 0-100% ventil (pulsbreddemodulert) turbo (aktuator, på selve turboen, vakumklokke)

I/O ventilene er en del mindre enn 0-100% ventilene, enkelt å se forskjell.

Hele systemet må vøre lekkasjefritt for å fungere som det skal.

 

Anbefaler originale vakumslanger, men disse er relativt dyre.

Tusen takk

Hvordan kan jeg se om turboen er vakumstyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...