Gå til innhold

M52b25 singel vanos problemer


Kristian Johannessen
 Share

Anbefalte innlegg

Har M52b25 singel vanos som er treg opp på turtall, den skyter noen ganger i eksos og i innsug. Eksos kan også bli unormalt veldig varm. Kjennes ut som den også mangler effekt.

Har nå prøvd å bytte kamsensor, veivsensor og luftmengdemåler uten noe forskjell. Neste blir å prøve å bytte 4pin temp sensor og lambda og prøve blinkelampe for å sjekke at tenning er riktig.

Kan også nevne at hjernen er tunet med Mandal Motorsport tune.

 

Noen som har noen råd eller tips?

Endret av Kristian Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristian Johannessen skrev:

Vet du delenr på disse?

Disse får man ikke kjøpt nye, da må man kjøpe nye vanos enheter hvor O-Ringene ryker etter en stund likevel.

Tror jeg kjøpte Hos Beisans eller DR Vanos når jeg kjøpte, men er bare å søke på Vanos repair M52B25 så dukker det opp masse info :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Haug530D skrev:

Disse får man ikke kjøpt nye, da må man kjøpe nye vanos enheter hvor O-Ringene ryker etter en stund likevel.

Tror jeg kjøpte Hos Beisans eller DR Vanos når jeg kjøpte, men er bare å søke på Vanos repair M52B25 så dukker det opp masse info :) 

Okei, tusen takk👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Kan oppdatere etter å ha testen en hel haug av ting før vinteren, så skyltes dette veiv sensoren. Ble først prøvd med en ny sensor uten hell, men på andre forsøk med ny sensor og annet merke funket det. Gått feilfritt i hele vinter på isen🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne skrive hvilket merke som fungerte for deg.

Uoriginale kam- og veivsensorer på disse skaper som regel mer problemer enn de fikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...