Gå til innhold

E39 problem med hydraulisk bakluke

Jakoli
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti hydraulisk bakluke på e39 touring, hvor motor bare går litt ved åpning så stopper den? fungerer fint ved lukking. har montert nye dempere til bakluke og glassluke da den ikke holdt seg oppe, men problemet er fortsatt at den ikke vil gå helt opp, bare 10 cm om gangen ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fra litt lengere tilbake, da var det snakk om olje som forsvinner på disse pumpene/reservoaret, slik at pumpa ikke får tak i nok olje, og dermed ikke klarer mer.

Også var det en spesiell type olje. Så du burde nok sjekke nivået på denne pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan det er hydraulikk så må du ikkje fylle fullt med luka åpen, då vil det renne over når du lukkar igjen.

Sidan det er upraktisk(?) å fylle med luka igjen kan det tenkast at det er ei nivåmarkering som viser max/min når luka er åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett på dette før idag, men har kontr tanken til pumpa og den er halv full, mistenker kjanskje det er pumpa her som ikke klarer å suge til seg olje evnt klare å løfte den? For den går hele veien ned men bare litt opp, kan ikke se at nivå i beholder endrer seg ved åpne/lukke luka heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den går så åpner kun 5cm kjanskje så stopper den også detter den ned igjen, hjelper ikke å hjelpe til med henda, men må dra luka opp selv, kan bruke knappen ved panser åpner, men må trykke 10 ganger før luka er helt oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sensor inne i luka, der er det ei kule som skal flytte på seg iforhold til om den oppe er stengt. Her kan kula sitte fast så den tror den står på topp hele tida. Åpne sensoren og se til at kula er løs. Selve sensor mener jeg satt bak bekledninga på innsiden

Har dessverre ikke bilde av den må men dette er 100% grunnen til at den åpner bare litt om gangen. Sensoren er lik på e38, og den er ikke å finne i etk delekatalog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jakoli skrev:

Oki da vet jeg hva jeg skal lete etter, hvordan kan jeg evnt forhindre at den kula setter seg fast, hvis den har gjort det?

den kan åpnes, pass på hvor du gjør det. for kula kommer flyvende.  det er bare å se til at det er tørt og fint og at kula beveger seg fritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...