Gå til innhold

Bmw 520d Sporing og ustabil kjørefølelse

Skruffern
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann jeg sliter med noe sporing og litt lite "følelse" i rattet i en 2018 bmw 520d jeg har,  den har kjørt en 140 000 km. Dette merkes best hvis en kjører på en sporete vei, der den kan plutselig endre retning uten at jeg har justert noe i rattet så må jeg rette den opp med mindre den havner i feil kjøreretning. Det merkes også når jeg kjører rett frem og da føler jeg ikke at jeg har fullt kontakt med dekkene i forhold til rattet så vil den dra litt mot venstre eller høyre og så må jeg rette den opp igjen. Føles ikke helt 100% i svinger heller men mye vanskeligere å legge merke til det da. Bmw har testkjørt den men de merket ikke noe. Veldig frustrerende da det ikke er så lett å legge merke til det for andre tydeligvis, jeg har andre biler jeg kjører og de føles mye mer tight og korrekt i styringen.

Har nylig hatt korreksjon av spissingen og prøvd flere dekk men det er mye av det samme.  Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er helt sikker på at forstilling er helt OK, ingen slitasje eller defekte deler. Så er nok problemet feil oppsett på innstillinger for hjul.

Har du målepapirene på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke allerede har gjort det kan du få tak i 2 nye lemførder casterstag, my som kan se ok ut men fortsatt være defekt. Er det antydning til bitte litt sprekkdannelse i gummi på casterstag får du nettop slike kjøreegenskaper du har nå.

bytt gjerne alle 3 stag pp vær side når du først er igang så slipper du å justere deg i hæl pp stadig utslitte deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2023 at 9:53 PM, Otis said:

Om du er helt sikker på at forstilling er helt OK, ingen slitasje eller defekte deler. Så er nok problemet feil oppsett på innstillinger for hjul.

Har du målepapirene på bilen?

Endret av Skruffern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du historikk på at casterstag i forstilling er bytta? På f11 er det veldig vanlig at disse takker for seg rett over 100k km, regner med at kvaliteten er like dårlig på g30/31 så da kan det være probleme.

de kan se fine ut og returnere, men likevell være defekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Ingvaldsen said:

Har du historikk på at casterstag i forstilling er bytta? På f11 er det veldig vanlig at disse takker for seg rett over 100k km, regner med at kvaliteten er like dårlig på g30/31 så da kan det være probleme.

de kan se fine ut og returnere, men likevell være defekte

Tror ikke de er bytta nei, skal nevne det med casterstag når jeg har time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...