PIIIPower Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Har 4000km (ett halvår nesten) igjen på DPFn i følge serviceoversikten. Bilen har gått ca 270k. Inpa viser alle mulige trykk innafor tålegrensene (grønne felt) sist jeg sjekka. Skal jeg bare resette, eller er det bytting som gjelder. Ang rens, er det verdt det? Koster vel en 2000 ish + frakt frem og tilbake og bilen blir stående så lenge operasjonen pågår. Ny koster ca 3000-4000 avhengig av dagens rabatt på autodoc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 Jeg antar det estimatet i idriven er like nøyaktig som den for bremsebelegg, så ville tatt den med en klype salt hvis alle verdier i INPA viser OK. Angående uoriginal DPF, mener jeg å huske at TRF tidligere har skrevet at man burde styre unna. Husker ikke eksakt why. Larssoyl, Otis og PIIIPower reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 14, 2023 Share Skrevet Mai 14, 2023 TRF anbefalte ikke uoriginal DPF pgs lav kapasitet på lagring av sot, om jeg husker rett. For TS sin del, så kan du bare la være å se på den beskjeden. Det er en retningslinje og ikke en målbare ting. BMW gikk jo bort fra det i de senere modeller. (Beskjeden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå