Gå til innhold

Bytte av fjærbeinslager i3


JR-FP
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle bytte fjærbeinslager på venstre side foran og kom til ødelegge senter-bolten som sitter på toppen av støtdemperen.

Noen som har tips til hvordan jeg får gjort dette nå som den bolten er "spjæret"?

image000000.jpg

image000001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klype demperen med en vicegrip og bruke muttertrekker på muttern. Det er ikke helt etter boka, men du har ikke stort til valg per nå. 

Sett i det minste en klut eller lignende rundt tennene på vicegripen for å minimere skadene på demperen. 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Klype demperen med en vicegrip og bruke muttertrekker på muttern. Det er ikke helt etter boka, men du har ikke stort til valg per nå. 

Sett i det minste en klut eller lignende rundt tennene på vicegripen for å minimere skadene på demperen. 

 

Takker for forslaget, skal vurderes 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe gummi som mellomlegg på tanga så bør det gå greit. Grip for øvrig høyest mulig, lager du små riper/skader i demperskaftet så ønsker du å ha det så høyt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Noe gummi som mellomlegg på tanga så bør det gå greit. Grip for øvrig høyest mulig, lager du små riper/skader i demperskaftet så ønsker du å ha det så høyt som mulig.

Ok skjønner, takker for tipset 👍
Er dette bare et rør, eller er det hel gods?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Ikke noe inne i røret nei, men du ønsker ikke å skrape det opp da det kan skade pakninga som skaftet går gjennom.

Skjønner. Igjen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
På 15.5.2023 den 13.06, ///M-ini95 skrev:

Klype demperen med en vicegrip og bruke muttertrekker på muttern. Det er ikke helt etter boka, men du har ikke stort til valg per nå. 

Sett i det minste en klut eller lignende rundt tennene på vicegripen for å minimere skadene på demperen. 

 

Bare til info, greide det til slutt, etter flere forsøk 😂 Igjen takk for tipset 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...