Haug530D Posted Wednesday at 08:27 PM Share Posted Wednesday at 08:27 PM Har diagnose kabel på vei i posten da jeg ikke fikk den jeg hadde til å fungere, men det har seg slik at bilen starter og går i 3-5 sekunder også stopper den igjen, noen som har noe formening om hva det kan vær? bensinpumpe/sikring? rele? filter det høres ut som den ikke får bensin når den stopper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Thursday at 04:51 AM Share Posted Thursday at 04:51 AM Ja, enig i bensinteorien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Thursday at 05:23 PM Author Share Posted Thursday at 05:23 PM Kan se ut for at det ikke kommer strøm til bensinpumpe, virker som sikringene er i orden, noen som vet hvor bensin pumpe rele sitter på disse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Thursday at 05:52 PM Author Share Posted Thursday at 05:52 PM hmm, volt på batteri var under 12V, kanskje jeg må prøve å lade batteriet og se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Thursday at 06:13 PM Share Posted Thursday at 06:13 PM Men rart den klarer å starte om det er for lite strøm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Thursday at 07:35 PM Author Share Posted Thursday at 07:35 PM Da er batteri over 12v og jeg testet å måle på pumpen igjen, fortsatt det samme, men spenninga går opp og ned ser jeg, den går opp til 12V ved start for så og falle igjen og gå opp igjen, skal ikke spenninga være stabil her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Thursday at 08:19 PM Share Posted Thursday at 08:19 PM Det er jo avhengig av hvor mye strøm som er tilgjengelig. Har du elektronisk styrt pumpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Thursday at 08:37 PM Author Share Posted Thursday at 08:37 PM (edited) 17 minutter siden, Otis skrev: Det er jo avhengig av hvor mye strøm som er tilgjengelig. Har du elektronisk styrt pumpe? Pumpe i tank, er strøm til styreenhet som ligger på hs bak, der er det konstant spenning iallefall. Har slettet alle feilmeldinger med Inpa, de har ikke dukket opp igjen, fikk desverre ikke til å bruke Ista, har gått gjennom alle konfigurasjoner for å få det til å fungere med K+Dcan kabel. Edited Thursday at 08:39 PM by Haug530D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Thursday at 09:13 PM Share Posted Thursday at 09:13 PM Utfra hva jeg forstår av dokumentasjon då regulerer ekps strøm/volt til pumpa for å kontrollere mengden bensin den skal pumpe. Så enten er pumpa defekt, ledningsbrudd, defekt ekps eller så er det en feil på noe avlesing som forårsaker lavere mengde bensin. (Lav volt til pumpa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Thursday at 09:33 PM Author Share Posted Thursday at 09:33 PM Ser jeg kan teste pumpa i inpa, den tvangskjøres i 15 sek, får teste det i morgen, eventuelt kan jeg lage meg en direkte krets med bryter og sikring og starte bilen og teste ved å tvangskjøre pumpa. Otis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Friday at 01:56 PM Author Share Posted Friday at 01:56 PM Da har jeg testet bensinpumpa ved å tvangskjøre den i Inpa, da fungerer den, kan det være at EKP'en ikke får signal fra DME? eller er det EKP som er gåen? er litt usikker på hvordan dette er satt opp siden det fungerer gjennom Inpa, sender inpa signal til EKP? om den gjør det så virker jo EKP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Friday at 02:54 PM Share Posted Friday at 02:54 PM Det betyr at pumpa og ekps fungerer. Da er det feil signal fra noe som kan regulere ekps/pumpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Friday at 02:59 PM Share Posted Friday at 02:59 PM EngineN54 and engine N43.PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted Friday at 05:01 PM Author Share Posted Friday at 05:01 PM hmm, når jeg tvangskjører pumpa gjennom innpa så får den ca 12V, kinner jeg motoren så er det kun 8V, lurer på om det kan være den Ekp'en som er dårlig jeg, eller kanskje batteri gir for lite strøm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Friday at 05:27 PM Share Posted Friday at 05:27 PM Høres ut som batteri gir for lite strøm. Kan du gi hjelpestrøm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now