Gå til innhold

E87 116I N43B16 starter og stopper igjen etter noen sekunder


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Har diagnose kabel på vei i posten da jeg ikke fikk den jeg hadde til å fungere, men det har seg slik at bilen starter og går i 3-5 sekunder også stopper den igjen, noen som har noe formening om hva det kan vær? bensinpumpe/sikring? rele? filter det høres ut som den ikke får bensin når den stopper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er batteri over 12v og jeg testet å måle på pumpen igjen, fortsatt det samme, men spenninga går opp og ned ser jeg, den går opp til 12V ved start for så og falle igjen og gå opp igjen, skal ikke spenninga være stabil her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Otis skrev:

Det er jo avhengig av hvor mye strøm som er tilgjengelig.

Har du elektronisk styrt pumpe? 

Pumpe i tank,  er strøm til styreenhet som ligger på hs bak, der er det konstant spenning iallefall.

 

Har slettet alle feilmeldinger med Inpa, de har ikke dukket opp igjen, fikk desverre ikke til å bruke Ista, har gått gjennom alle konfigurasjoner for å få det til å fungere med K+Dcan kabel.

Endret av Haug530D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra hva jeg forstår av dokumentasjon då regulerer ekps strøm/volt til pumpa for å kontrollere mengden bensin den skal pumpe.

Så enten er pumpa defekt, ledningsbrudd, defekt ekps eller så er det en feil på noe avlesing som forårsaker lavere mengde bensin. (Lav volt til pumpa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg kan teste pumpa i inpa, den tvangskjøres i 15 sek, får teste det i morgen, eventuelt kan jeg lage meg en direkte krets med bryter og sikring og starte bilen og teste ved å tvangskjøre pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet bensinpumpa ved å tvangskjøre den i Inpa, da fungerer den, kan det være at EKP'en ikke får signal fra DME? eller er det EKP som er gåen? er litt usikker på hvordan dette er satt opp siden det fungerer gjennom Inpa, sender inpa signal til EKP? om den gjør det så virker jo EKP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, når jeg tvangskjører pumpa gjennom innpa så får den ca 12V, kinner jeg motoren så er det kun 8V, lurer på om det kan være den Ekp'en som er dårlig jeg, eller kanskje batteri gir for lite strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...